פרטי המטוס:
דגם: 1-11-523FJ
יצרן: בריטיש איירקרפט קורפוריישן,בריטניה
מספר יצרן: BAC.199
טיסה ראשונה: 26.12.69
תולדות המטוס:
מטוס זה הוא אחד משני המטוסים מדגם זה שטסו בארץ.הוא הוזמן ע”י חברת התעופה הבריטית בריטיש מידלנד,נרשם על שמה בתאריך 29.7.69 וסופק לה בתאריך 5.3.70 תחת אות הקריאה G-AXLM.ב-24.9.73 הושכר לחברת התעופה קורט ליין שהפעילה אותו עד אפריל 74.
בשירות בריטיש מידלנד | בשירות קורט ליין |
חברת התעופה הברזילאית טראנס ברזיל רכשה את המטוס ב-5.4.74,ולאחר 3 שנים מכרה אותו ליצרן-חברת בריטיש אייקרפט קורפוריישן.המטוס שופץ במפעל החברה שבש”ת הורן והושכר לחברת התעופה הקפריסאית סייפרוס איירווייז מ-27.2.77 ועד ל-9.1.78.
בשירות טראנס ברזיל | בצבעי סייפרוס איירווייז |
לאחר שהוחזר,המטוס שופץ שוב והוסב לדגם סדרה 523FJ. הוא נצבע מחדש בצבעי חברת ארקיע ששכרה אותו במאי 78.לפני המסירה המטוס ביצע טיסות ניסוי כשהוא נושא את אות הקריאה המיוחד G-16-23.והוטס לארץ ב-20 במאי 78 כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-BAS.יחד עם המטוס השני שנחכר,שימש לטיסות שכר בקוי ארקיע לכל רחבי אירופה,לטיסות לאילת ולטיסות סדירות ללרנקה שבקפריסין שבוצעו עבור חברת אל על.
המטוס הוחזר לחברת BAC ב-14 בספטמבר 79.לאחר מכן נמכר ביולי 80 לחברת התעופה הפיליפינית פיליפין איירלינס שהשתמשה בו תחת אות הקריאה RP-C1194 עד שהוצא משירות ביוני 90 ואוחסן בש”ת של מנילה.בספטמבר 95 רכשה אותו חברת ת’יימסייד איירו ספיירס והוא פורק לחלפים.