N277WA MD-11

פרטי המטוס:

דגם: M.D.-11ER

יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב

מספר יצרן: 48743

מספר גוף: 590

טיסה ראשונה: פברואר 1996

תולדות המטוס:

לאחר יצורו, הוקצה למטוס סימן הרישוי האזרחי האמריקאי N6203D  לצורך טיסות הניסוי והרישוי. הוזמן ע”י חברת התעופה דיינאיר אולם המכירה לא יצאה אל הפועל והמטוס הועבר לחברת הבת למימון מקדוננל דגלס פייננס קורפ.

הוחכר לחברת התעופה האמריקאית וורלד איירוויז  ב-19 במרץ 1996 וסימן הרישום שונה ל-N277WA. ביוני 1996 הוחכר לחברת התעופה הפיליפינית פיליפין איירליינס עד ספטמבר 1997, בשנת 1998 הוחכר לחברת התעופה אייר אפריק ומיוני 1998 הוחכר לחברת התעופה הברזילאית ואספ עד אוגוסט 1998.

בשירות פיליפין איירליינס, מסיע בש”ת קאי טאק בהונג קונג, דצמבר 1996 (Photo:Marco Dotti)

חברת התעופה הבריטית מונארך איירליינס חכרה את המטוס מאוגוסט  ועד נובמבר 1998, חברת התעופה אייר אסיה חכרה בחודשים מרץ-אפריל 1999  לטיסות החאג’,  וחברת התעופה האינדונזית גארודה החכירה אותו מפברואר 2000.

בשירות מונארך, נוחת בש”ת של וושינגטון, ספטמבר 1998 (Photo:BWI2Muc)

חברת אל על החכירה בעונת הקיץ 1999 ושוב בקייץ 2000, גארודה החכירה שוב בינואר 2001 ושוב במרץ 2001 והחזירה אותו במרץ 2001, ואל על החכירה בקיץ 2001.

ב-28 באפריל 2005, בעת שהיה בטיסת וורלד אירווייז 8278 שיצאה מבסיס ח”א ארה”ב אוסאן בקוריאה, והיה 950 מייל מדרום מערב לאנקוראג’ שבאלסקה בשעה 05:30 בבוקר, ועליו 189 נוסעים, שישה אנשי צוות ועוד שישה אנשי צוות מחליפים, הכריזו הטייסים על מצב חירום עקב עשן שהופיע בתא הטייס, ושנבע מקצר  בצמת כבלי החשמל למפסק נעילת דלת תא הטייס שהיו ארוכים מידי (כפי שהסתבר בדיעבד).המטוס הופנה לנחיתה בשדה ע”ש טד סטיבנס באנקוראג’ ונחת בשלום.

N277WA של וורלד איירוויז נוחת בלייפציג, מרץ 2009 (Photo:Ronny Busch)

המטוס יצא משירות   ב-9 בינואר 2012. הוחזר לחברת מקדוננל דגלס (בואינג) שהסבה אותו למטוס מטען והציעה אותו להחכרה. אוחסן בשדה התעופה גודייר שבעיר פניקס שבאריזונה ב-26 באפריל 2012 כשבספריו היו רשומות 46,411 שעות טיסה ו-8,238 מחזורי התעייפות.

באחסנה בש”ת גודייר , נובמבר 2013 (Photo:Tommy01)

בדצמבר אותה שנה נרכש ע”י חברת יוניקל אויאיישן מקליפורניה, שהיא חלק מקבוצת יוניקל ועוסקת בסחר בחלקי חילוף למטוסים. המטוס פורק לגרוטאות באמצע שנת 2015.
 

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x