פרטי המטוס:
דגם: M.D.-11ER
יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב
מספר יצרן: 48743
מספר גוף: 590
טיסה ראשונה: פברואר 1996
תולדות המטוס:
לאחר יצורו, הוקצה למטוס סימן הרישוי האזרחי האמריקאי N6203D לצורך טיסות הניסוי והרישוי. הוזמן ע”י חברת התעופה דיינאיר אולם המכירה לא יצאה אל הפועל והמטוס הועבר לחברת הבת למימון מקדוננל דגלס פייננס קורפ.
הוחכר לחברת התעופה האמריקאית וורלד איירוויז ב-19 במרץ 1996 וסימן הרישום שונה ל-N277WA. ביוני 1996 הוחכר לחברת התעופה הפיליפינית פיליפין איירליינס עד ספטמבר 1997, בשנת 1998 הוחכר לחברת התעופה אייר אפריק ומיוני 1998 הוחכר לחברת התעופה הברזילאית ואספ עד אוגוסט 1998.
חברת התעופה הבריטית מונארך איירליינס חכרה את המטוס מאוגוסט ועד נובמבר 1998, חברת התעופה אייר אסיה חכרה בחודשים מרץ-אפריל 1999 לטיסות החאג’, וחברת התעופה האינדונזית גארודה החכירה אותו מפברואר 2000.
חברת אל על החכירה בעונת הקיץ 1999 ושוב בקייץ 2000, גארודה החכירה שוב בינואר 2001 ושוב במרץ 2001 והחזירה אותו במרץ 2001, ואל על החכירה בקיץ 2001.
ב-28 באפריל 2005, בעת שהיה בטיסת וורלד אירווייז 8278 שיצאה מבסיס ח”א ארה”ב אוסאן בקוריאה, והיה 950 מייל מדרום מערב לאנקוראג’ שבאלסקה בשעה 05:30 בבוקר, ועליו 189 נוסעים, שישה אנשי צוות ועוד שישה אנשי צוות מחליפים, הכריזו הטייסים על מצב חירום עקב עשן שהופיע בתא הטייס, ושנבע מקצר בצמת כבלי החשמל למפסק נעילת דלת תא הטייס שהיו ארוכים מידי (כפי שהסתבר בדיעבד).המטוס הופנה לנחיתה בשדה ע”ש טד סטיבנס באנקוראג’ ונחת בשלום.
המטוס יצא משירות ב-9 בינואר 2012. הוחזר לחברת מקדוננל דגלס (בואינג) שהסבה אותו למטוס מטען והציעה אותו להחכרה. אוחסן בשדה התעופה גודייר שבעיר פניקס שבאריזונה ב-26 באפריל 2012 כשבספריו היו רשומות 46,411 שעות טיסה ו-8,238 מחזורי התעייפות.
בדצמבר אותה שנה נרכש ע”י חברת יוניקל אויאיישן מקליפורניה, שהיא חלק מקבוצת יוניקל ועוסקת בסחר בחלקי חילוף למטוסים. המטוס פורק לגרוטאות באמצע שנת 2015.