פרטי המטוס
דגם: 747-131
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 20322
מספר גוף: 113
![](https://sfilev2.f-static.com/image/users/134771/ftp/my_files/civil/n93117%20charlie%20stewart.jpg?id=12527334)
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת GATX Leasing אשר מחכירה מטוסים לחברות שונות בעולם,. נגלל במפעל אוורט של בואינג באפריל 1971, ביצע את הטיסה הראשונה ב-16 למאי 1971, וקיבל את אות הקריאה N93117.
הוחכר בסיאטל לחברת התעופה האמריקאית TWA – Trans World Airlines ב-24 למאי 1971. קיבל את מספר הצי 17117. הוחזר ב-21 באפריל 87.
באותו יום הוחכר לחברת Tower Air והוחזר אחרי חצי שנה באוקטובר למחכיר. חברת Qantas האוסטרלית חכרה את המטוס ב-12 לנובמבר 1987 . המטוס הופעל בחברה בצבעי TWA ועליו מדבקות “On Lease To Quantas”.. בטיסות בקוי החהרה היו בבמטוס דיילים של Tower והוא טופל ע”י הצוותים הטכניים של טאואר. את טיסתו המסחרית הראשונה בשיירות קוואנטס ביצע בטיסה QF18 ממלבורן ללוס אנג’לס בתאריך 12 בדצמבר 87, ואת טיסתו האחרונה, טיסה QF17 ביצע באותו נתיב ב-20.2.88.
חברת אל על חכרה את המטוס מ-1 למרץ 1988 ועד ל-3 למאי 1988.
הוחכר לחברת Evergreen International Airlines ב-4 למאי 1988, והוחכר בחכירת משנה לחברת Tower Air ב-8 ליוני 1988 ועד ל-5 לדצמבר 1988, הוחזר ל-Evergreen ולאחר 3 ימים ב-8 לדצמבר, הוחזר ל-GATX. באותו יום נמכר לחברת CiryCorp North America הוחכר שוב לחברת התעופה האמריקאית TWA. ב-28 בדצמבר 89 נמכר לחברת United Aviation Services Inc. המשיך בחכירה ל-TWA . כשיצא משירות TWA בקנזס סיטי ב-25. באוקטובר 92 היו רשומות בספריו 77,413 שעות טיסה הוחזר לבעלים החדשים הוחכר על ידי חברת התעופה Family Airlines.
![](https://sfilev2.f-static.com/image/users/134771/ftp/my_files/civil/family.jpg?id=12527632)
המטוס נראה בשנת 1996 בשדה התעופה Mojave שבארצות הברית כשהוא מאוחסן ומוכן לפירוק, אך חזר לשירות שוב בחברת התעופה Tower Air, עד שבחודש אוקטובר בשנת 1998 נגרט.
![](https://sfilev2.f-static.com/image/users/134771/ftp/my_files/civil/MOJAVE1.jpg?id=12527643)