פרטי המטוס:
דגם: D.H.98 מוסקיטו FB.Mk.VI
יצרן: סטנדרד מוטורס, בריטניה
מספר ח”א הבריטי: RF896
תולדות המטוס:
לאחר יצורו לפי חוזה 1680 של משרד האויריה הבריטי, קיבל המטוס את מספרו הסידורי בחיל האויר המלכותי RF896. הוצב בטייסת ההדרכה המבצעית מס’ 8 של פיקוד החופים (להק 17) בבסיס פרייזרבורג שבמחוז אברדינשייר בסקוטלנד, ולאחר מכן הועבר לטייסת ההדרכה המבצעית מס’ 132 של פיקוד החופים (להק 17) בבסיס איסט פורצ’ן , מזרחית לאדינבורו שבסקוטלנד.
לאחר סיום מלחמת העולם השנייה הוכנס לאחסנה ביחידת האחזקה מס’ 51 וב-8 בדצמבר 47 נמכר לחיל האויר הצרפתי, והופעל בלהק הקרב 1/6 “קורס” במלחמת הודו-סין. כשיצא משירות היו רשומות בספריו 106 שעות ו-50 דקות, ושני מנועי המרלין 25 שלו צברו האחד 112:30 והשני 110:35 שעות. הוא שומר והועמד באחסנה תחת כיפת השמים. תאריך השימור האחרון היה ב-21 בינואר 48.
בשנת 51 הגיעו לצרפת מומחים טכניים ישראליים ובחרו מתוך מטוסי המוסקיטו המאוחסנים את המטוסים הטובים ביותר. הם הוחזרו לכושר טיסה והוטסו ארצה.
עם הגיעו, ב-25 ביוני 51,הוצב המטוס בטייסת 109 וקיבל את מספר הזנב 2114. נמחה בתאונה בתאריך 9 באוגוסט 55.