מוסקיטו 2192

פרטי המטוס:

דגם: D.H.98  מוסקיטו P.R.Mk.XVI

יצרן: דה הוילנד, מפעל האטפילד, בריטניה

מס’ הצי המלכותי הבריטי: TA614

מוסקיטו 92 בטיסה (Courtesy George Kuntz)

תולדות המטוס:

יוצר לפי חוזה 555/C.23(a) מתאריך 17 במרץ 1943, והופעל  ממרץ 1945 בלהק ההפצצה ה-492 ובלהק ההפצצה ה-801 “”The Carpetbaggers של צבא ארה”ב שבסיסם היה בהארינגטון שבבריטניה כשהוא צבוע בשחור לטיסות בלילה,בעל קוד זנב “R” ושימש לקליטת מסרים  בתדר UHF מסוכני OSS שהוצנחו באירופה בשטחים שהיו בשליטת הסובייטים.

לבסוף הוחזר לידי הבריטים,הוכנס לאחסנה  בבסיס לוסימות’ עד לשנת 1956 ולאחר מכן נמכר כעודפים.

נרשם בבריטניה כמטוס אזרחי ב-18 מאי 1956 תחת אות הקריאה G-AOCN ע”ש ר.א. שורט, שהיה סוחר בגרוטאות מטוסים מת’ארקסטון.

נרכש עבור חיל האויר יחד עם שני מטוסי מוסקיטו אחרים ונשלח לשיפוץ בהארן שבמחוז דורסט , וב-26 בנובמבר 1956 בוצעה טיסת ניסוי ע”י טייס הניסוי של ח”א הוגו מרום. באחת מטיסות הניסוי, שנערכה ע”י הוגו מרום ב-1 בדצמבר 1956, בעת נחיתה לניסוי עם מנוע אחד, עלה מנוע באש.מרום נחת בשלום והמטוס תוקן.

הועבר ארצה ע”י מרום בטיסה ללא חנייה עם מיכלים נתיקים  ב-2 בדצמבר 1956 . משך הטיסה היה 8:20 שעות. בטיסה זו נשא המטוס את אות הקריאה 4X-FDL למרות שב-31 באוגוסט 1956 הוקצה לו אות קריאה 4X-FDI.

המטוס, שהיה מטוס המוסקיטו היחיד בחיל האויר עם גוף מדוחס, הופעל במשימות צילום בטייסת 115 בפיקודו של רס”ן דני שפירא תחת מס’ זנב 92  עד שיצא משירות באוגוסט 58.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x