ביום 8 בינואר 70 הוזנקו 2 זוגות מטוסי שחק של טיסת 117 לפיטרול בצפון. הזוג הראשון,שלמה וינטרוב ודני שליידר הוזנק לפיטרול נמוך מעל קונייטרה ואילו הזוג השני,איתמר נוינר וקובי ריכטר הוזנק לפיטרול מעל צפת.
כך נכתב בספר ההפלות של הטייסת:
הזוג הראשון נלקח לשייך מסכין בגובה נמוך ולאחר מכן צפונה למפגש מיגים בגובה 8,000. 8 מייל בכיוון צפון ובגובה נמוך,קשר עין עם מיגים בפניה אלינו מצד שמאל כ-2,000 רגל מעלינו. נכנסים לפנייה עם המיגים (רביעית מיג 21) ואחרי 360 מעלות מגיע הזוג השני שנכנס על המיגים. לוינטרוב יש תקלת גנרטור שחוזרת על עצמה ואין אפשרות לשגר. לבסוף הוא מתארגן על מיג שמחליף קצת תימרון , מחמש גנרטור ומשגר, אך הטיל לא מנהג, עובר מתחת למטרה ונכנס לאדמה. מהירות סגירה גבוהה. וינטרוב מושך מעל למיג שפונה שמאלה אחרי שחק, מזהיר את טייס השחק ויורד חזרה על המיג. המיג מחדד ונכנס לאדמה מבלי שנפגע. שליידר פונה עם הרביעיה גם כן, מתארגן ליעף על מיג אך מבחין במהירות סגירה גבוהה מאד ומוותר על ירי (המיג נראה עם 2 גלגלים למטה?) בהמשך מנסה להתארגן על מיגים אחרים אבל אנשים אחרים כבר מטפלים בהם. נוינר נכנס לקרב על הזוג הראשון, מהזוג השני מנסים לשגר עליו אבל בזוית צידוד גדולה.ריכטר מזהיר אותו והולך על אחד מהזוג השני.ריכטר יושב על המטוס שלו הרבה זמן אך לא סוגר טווח. משגר בזוית צידוד ולא פוגע. מנסה לירות מרחוק ללא תוצאות. בשלב מסויים המיג מחליש תמרון-ריכטר משגר את הטיל השני והמיג מתפוצץ-הטייס קופץ. רואים הרבה שחקים וקשה למצוא מיגים. נוינר , בשחק 31,מגלה מיג, מתארגן עליו, ויורה בתותחים בטווח 270 מטר. פגיעה בכנף ימין והמיג בוער. נסיוניות ירי נוספים- המיג ממשיך לטוס בוער-אח”כ הטייס קפץ. וינטרוב רואה מיג ורוצה ללכת עליו, אבל זה המיג שריכטר יושב עליו ווינטרוב מוותר. מסתבר ששליידר גם כן מתייחס לאותו מיג. מיג נוסף מנתק מגע לכיוון צפון, הבקר מדווח, ריכטר רואה אותו, אבל רחוק מאד ואין סיכויים להשיג אותו. מפסיקים קרב וחוזרים לנחיתה. |