הפלת מיג 21 סורי, 9.6.1967

זוג מטוסי שחק של טייסת 117, שאותם הטיסו אהוד חנקין ז”ל בשחק 70 ומאיר לבנה ז”ל בשחק 48 הוזנקו בבוקר יום 9 ביוני 67 מכוננות “מיידי 30 דקות” ונסקו לגובה 30,000 רגל לפטרול מעל בסיס ח”א הסורי דמייר.

סיפר אהוד חנקין ז”ל:

זו היתה גיחה ארוכה ומיגעת והסיכויים לעשות משהו מעטים. דמייר נראה ש”ת דומם לחלוטין כשניכרים היטב  כתמי השריפה של המטוסים הפגועים.

כעבור חצי שעה של פטרול,קיבלנו הוראה להנמיך לגובה 20,000 רגל ולקחת כיוון 030.מיגים מבצעים ירוט עלינו. הדיווח הראשוני היה שהם נמצאים כ-30 מייל לפנינו מיד אחר כך קיבלנו הוראה לשבור.

בפנייה גיליתי מיג 21 . אחרי 1,500 מטר השלכנו בידונים ומס’ 2 איבד קשר עין.שני נתיבים של טילים נראו דרך אלי.הידקתי את הפנייה עד תמרון של 7 ג’י אך הטילים פגעו משני צדדי במרחק קטן והתפוצצו. הרגשתי מכה במטוס אך המצב חייב להמשיך בקרב. תוך המשך הפנייה הצלחתי להעביר את המיג למספריים אפקיות ואח”כ לאנכיות. הבחור נלחם יפה והורגש שמטרתו  להילחם עד חורמה.

ביצענו חליפות קרובות עד שממש ראינו אנשים בקוקפיטים. יצרתי עליו יתרון ונכנסתי לירי. המיג נכנס לפנייה עד שפגע באדמה והתרסק. לא ברור לי איך נפל:כתוצאה מפגיעות או מכל סיבה אחרת.מצנח פתוח של הטייס נראה ע”י מס’ 2. דלק היה מעט מאד,משכנו לגובה וחזרנו הביתה. זום עם גלגול מעל הבית ונחיתה.

מס’ 2 נראה כבעל מום כאשר רק בידון אחד השתחרר בהשלכה והשני נשאר דבוק לכנף.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x