מבנה “ריגה”, רביעיה של נשרים מט. 144 מבסיס עציון פטרל מעל אצבע הגליל בזוגות שורה עורפית כאשר אני הייתי מספר 4 במבנה, בנשר מספר 73.
כאשר טסנו לכיוון צפון הופנינו למפגש אל רביעיית מטוסי סוחוי 20 שטסה מולנו משעה 11 שלנו, מכיוון לבנון. זיהינו אותם לקראת החליפה מתחתינו, חילקנו מטרות ונכנסנו לרדיפה בבודדים. לאחר שנפרדתי ממספר 3. בצעתי פניית משיכה ימינה למעלה אל הסוחוי שמשך שמאלה למעלה. מכשראה אותי הפך על הגב וירד לגובה נמוך מזרחה תוך חצית שכבת ענני קומולוס דקה שבסיסה כ 3,000 רגל.
חציתי אחריו מעל רמת הגולן מזרחה והחל מרדף במהירות גבוהה מאד ובגובה נמוך כאשר הסוחוי טס מהר מאוד ואני אחריו במבער מלא. המרדף נמשך להערכתי כמעט עד קו אורך דמשק דרומית לה כאשר הטווח נסגר רק עד קצה מגבלת הטווח של שפריר 2 והדלק ירד עד המגבלה שבה החלטתי לשגר על מגבלת הטווח. תוך כדי הפניה חזרה מערבה ראיתי את הפיצוץ. המודיעין אישר לי את ההפלה מאוחר יותר.
בדרך חזרה כאשר אני במהירות גבוהה מאד ובגובה נמוך מאד, שיגרו עלי סטרלה או שתיים, אבל חוץ מזה היה שקט. חששות טבעיים במעבר חזית כוחותינו מערבה וטיפוס באמצע הרמה הביא אותי ישר אל בני המבנה שטסו בעמק החולה דרומה, אליהם הצטרפתי ואותם נטשתי לקראת רמת דוד שם נחתתי בשל מגבלת דלק שלא אפשרה טיסה לעציון.
תעודת ההפלה (באדיבות אבי אורן) | אבי אורן בחוזרו מגיחה במלחמת יוה”כ (באדיבות אבי אורן) |