פרטי המטוס:
דגם: 707-131
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן: 17666
מספר קו יצור: 32
מספר בלוק: 0409
מספר תחזוקה: TW0003
תולדות המטוס:
הוזמן בחברת בואינג ע”י חברת יוז טול קו. (שהיתה מחזיקת המניות העיקרית של חברת התעופה האמריקאית TWA ) בתאריך 7.2.56. המטוס נגלל במפעל רנטון של חברת בואינג בתאריך 25.2.59 וביצע את טיסת הבכורה בדיוק חודשיים לאחר מכן כשהוא נושא את אות הקריאה N739TW. סופק למזמין ב-24.5.59 והושכר לחברת TWA לפי תעריף של 2,500 דולר ליום.

המטוס קיבל את מספר הצי ב-TWA שהיה 7739 ונכנס לשירות בקוי החברה. בשנת 1961 הועבר חזרה למפעל רנטון של בואינג לביצוע שינויים בזנב ובמיצב הכיוון. המטוס יצא משימוש בחברה ב-1 ביוני 1971 והוכנס לאחסנה בש”ת של קנזס סיטי.
התעשיה האוירית לישראל רכשה ב-19 בדצמבר 1971 קבוצה של מטוסי 707 מעודפי TWA והעבירה אותם לשדה התעופה בלוד מתוך כוונה לשפצם ולמכור אותם. מטוס זה הוטס ארצה ב-22 בדצמבר 1971.בשנת 1972 הושכר ע”י חברת השכר סקאן ליסינג שהשכירה אותו לחברת התעופה אייר סיאם ב-23 בדצמבר 1972. המטוס נרשם בתאילנד תחת סימן הרישום HS-VGA, הוטס לבנגקוק ובהגיעו קיבל את הכינוי Chao Phraya. את טיסתו הראשונה בשירות החברה ערך ב-1 לינואר 1973 בקו בנגקוק-הונג קונג-טוקיו. הוחזר לתע”א באוקטובר 1973.
המטוס נצבע בצבעי חברת התעופה הבלגית טראנס יורופיאן אך נרשם במנהל התעופה האזרחית של משרד התחבורה תחת אות הקריאה 4X-ACU והושכר לחברת אל על ב-14 באוקטובר למשך שבוע. ב-22 באוקטובר “גוייס” לשירות חיל האויר כמטוס אח”מ והוחזר לתע”א בדצמבר.

ב-14 בדצמבר נרכש ע”י חברת TAE ונרשם על שמה בבלגיה תחת אות הקריאה OO-TEE. המטוס קיבל שם תעודת כושר טיסה מס’ 2390, אך ב-26 בדצמבר הועבר מדבלין והוחנה בש”ת של בריסל לפי בקשת ממשלת ישראל. המטוס שוחרר בינואר 1974 ונכנס לשירות בקוי TAA. בשנת 1975 קיבל בחברה את הכינוי “Perla”.

יצא משירות ב-24 ביולי 1976 והוכנס לאחסנה בש”ת בריסל. ב-29 באוקטובר נרכש ע”י התעשיה האוירית לישראל לחלקי חילוף , והועבר למתקני החברה בנתב”ג, אך שם לא פורק ואוחסן כשבספריו רשומות 42,035 שעות טיסה. לבסוף הוסב בתע”א למיכלית תדלוק באויר ע”י התקנת מערכת התדלוק שפורקה ממטוסי הסטרטוקרוזר, ונכנס לשירות בטייסת הבינלאומית בשנת 1978 תחת מס’ זנב 005 ואות קריאה 4X-JYC.
נראה מפורק למחצה בש”ת מאקסטון –לאורינבורג שבמדינת צפון קרולינה בארה”ב ביוני 1999 ובאוגוסט 2000.כנראה שפורק לבסוף לגרוטאות.