פרטי המטוס:
דגם: 707-131
יצרן: בואינג, מפעל רנטון,ארה”ב
מספר יצרן: 17668
מספר קו יצור: 38
מספר בלוק יצור: 0411
קוד תחזוקה: TW0003
תולדות המטוס:
מטוס זה הוזמן בבואינג ע”י חברת התעופה האמריקאית TWA בתאריך 7 בפברואר 56. הוא נגלל במפעל רנטון ב-26 במרץ 59 וביצע משם את טיסת הבכורה ב-16 במאי, כשהוא נושא את סימן הרישום N741TW.
סופק לחברה ב-13 ביוני, ובה קיבל את מספרו בצי החברה 7741. בשנת 61 הועבר חזרה למפעל לשדרוג יחידת הזנב ומיצב הכיוון. יצא משירות ב-15 בספטמבר 70 והוכנס לשימור ואחסנה בשדה התעופה של קנזס סיטי.
ב-20 בדצמבר 71 נרכש ע”י חברת Cranbourne Corp לצורך מכירה לחברת התעופה הפיליפינית אייר מנילה. בעודו בקנזס סיטי, קיבל המטוס את סימן הרישום הפיליפיני RP-C7072 וצבעו עליו את שם החברה ואת הלוגו שלה על מיצב הכיוון, אולם המכירה לא יצאה לפועל והמטוס נשאר בקנזס סיטי, בינואר 73 קיבל רישום אמריקאי N16649, וב-15 לאותו חודש חזר לבעלות TWA וזו שינתה בו את סידור המושבים לקונפיגורציה של 4/26/99.
ב-9 בדצמבר 74 נרכש ע”י התעשיה האוירית, הוחזר לכושר טיסה והוטס מקנס סיטי דרך ניו יורק, ונקובר וקולון ונחת בשדה התעופה לוד, כשהוא נושא סימן רישום כפול:N16649/I-C7072.
הוחכר למשרד הביטחון עבור חיל האויר ונכנס למוסכי מכון הבדק לביצוע ביקורת ושינויים. לצורך טיסות הניסוי הוקצה למטוס סימן הרישום הישראלי 4X-AGU בתאריך 29 בינואר 75.
נכנס לשירות בטייסת 120 ביוני 76 ובה קיבל את מספר הזנב 004 ואת אות הקריאה 4X-JYH. הוחזר לתעשיה האוירית בשנת 78 וקיבל את סימן הרישום 4X-BYH. ביולי 78 נרכש ע”י חברת שארלוט איירקראפט וסימן הרישום הישראלי הוסב ל-N195CA ב-10 ביולי. המטוס הוטס לארה”ב.
במרץ 82 נרכש ע”י מנהל התעופה האזרחית האמריקאי (FAA) לצורך פיתוח קריטריון לפינוי עשן מתא נוסעים בזמן שריפה. לצורך כך הוטס לקנזס סיטי. ב-15 באותו חודש פורקו כנפיו ויחידת הזנב שלו כהכנה לניסוי מערכת לאיוורור תא הנוסעים בתנאי טיסה.
המטוס פורק סופית ביוני 82 וסימן הרישום האמריקאי בוטל. בחלק מהכנף שפורקה קודם לכן, השתמשו ב-FAA לניסוי בתנאי הקרחה בטמפרטורות שונות ובשלג.