פרטי המסוק:
דגם: H-34G-III
יצרן: סיקורסקי,ארה”ב
מספר יצרן: 58-1646
מספר צי: Bu.150791

תולדות המסוק:
יוצר ע”י חב’ סיקורסקי כדגם CH-34C ויועד למכירה לגרמניה. קיבל את הכינוי הגרמני H-34G.III וניתן לו גם מספר סידורי של הצי האמריקאי BuNo.150791 . מספרים כאלו ניתנו לכל המסוקים מסוג זה שנבנו עבור גרמניה.
בעקבות עסקת “רז” של ממשלת ישראל עם גרמניה, כחלק מהפיצויים ששילמה ממשלת גרמניה לעם היהודי, הועברו 24 המסוקים בעודם על האוניות בין 25.12.62 ל- 8.63 והגיעו לארץ.
האניה שבה הובל המסוק יצאה לדרך ב-27 במאי 63. עם הורדתו מהאניה בתאריך 22 ביוני 63, הועבר המסוק למוסכי ביה”ס הטכני של ח”א בחיפה, הוכשר לטיסה, טס לתל נוף ונכנס לשירות בטייסת החרב המתהפכת עם מספר הזנב 35. שימש לחילוץ, הובלת כוחות ולמרדפים אחרי מחבלים.
כשיצא משירות לאחר שהטייסת קלטה את מסוקי הבל 205, הוכנס לאחסנה ונמכר יחד עם מסוקים אחרים לחברת מטרופוליטן איירמוטיב האמריקאית ביולי 70. הובל לארה”ב ושם נמכר לחברת סיקורסקי. זו שיפצה והסבה את המסוק לדגם האזרחי S-58JT. בין היתר הוחלף מנוע הבוכנה הכוכבי של המסוק במנוע טורבינה דגם PT6T-3 בעל 2 חטיבות כח של חברת פראט אנד וויטני קנדה, שגם היא היתה חברה, כמו סיקורסקי, בקבוצת יונייטד טכנולוג’יס.
עם סיום השיפוץ הוקצה למסוק בינואר 71 סימן רישום N4385S לצורך טיסות הניסוי והרישוי. סיקורסקי מכרה אותו ביוני 71 לחברת החשמל הקנדית ONTARIO HYDRO ELECTRIC POWER מהעיר מיסיסגואה שבמחוז אונטריו והמסוק קיבל את סימן הרישום הקנדי CF-OIA שהוחלף אחר כך ל-C-FOIA. סימן הרישום האמריקאי בוטל ב-5 באפריל 73.
החברה השתמשה במסוק להרכבת עמודי חשמל למתח גבוה. ביוני 91 מכרה אותו לחברת המסוקים הקנדית גלאסייר הליקופטרס והמסוק קיבל סימן רישום אמריקאי N1099T באותו חודש. סימן הרישום הקנדי בוטל בתאריך 4 ביוני 91.
ב-13 בפברואר 95 המסוק התרסק ליד מארבל מאונט שבמדינת וושינגטון עקב כשל התעיפות בתורן רוטור ראשי. טייסו נפצע קשה.