הפלת שני מיג 17 מצריים, 7.6.1967

ב-7 ביוני 67 בשעות אחר הצהריים היה סגן גיורא רום מטייסת 119 חלק ממבנה בן 3 מטוסי שחק של טייסת 119 שיצא מתל נוף לתקיפת שריון מצרי שנע על הציר שבין ראס סודר לשארם א שייך. המטוסים היו חמושים בפצצות.רום הטיס את מטוס שחק 41.

בהיותם בדרך למטרה קיבלו הטייסים הוראה מהבקר להשליך את הפצצות ולקחת כיוון לצפון בגובה של 20,000 רגל. רום הבחין בניצנוץ שעלה מגופו הכסוף של מיג 17 מצרי סמוך לגובה הקרקע. הוא השליך את המיכלים הנתיקים וצלל מטה כשהוא קורא לחבריו למבנה לבוא בעקבותיו. כשהתיישר הבחין בקרב אויר בין 2 מטוסי מיג 17 לבין 2 מטוסי סופר מיסטר של טייסת העקרב. הוא עבר בתוך הקרב וראה שאחד מהסופר מיסטרים נכנס לאדמה.

רום החל לרדוף אחרי המיגים שברחו לכיוון מערב במבערים מלאים, ועד מהרה מצא עצמו לבדו. הוא צימצם את הטווח מאחורי זנבו של המיג האחורי, וירה צרור פגזים שפגעו במיג. חתיכות מתכת החלו לעוף ממנו והטייס המצרי משך בסטיק ונסק ולאחר מכן נטש את המטוס שצלל והתרסק מצפון לביר גפגפה.

רום המשיך במרדף אחרי המיג השני. השמש השוקעת סינוורה את עיניו והוא הנמיך את השחק אל מתחת לקו האופק כדי לראות את המיג. לבסוף איתר אותו טס מעל הביצות ליד איסמעיליה. טייס המיג החל בתמרוני התחמקות חריפים ורום אחריו. המוביל של רום קרא לו בקשר ופקד עליו לנתק מגע ולחזור. רום המשיך במרדף, ולאחר כ-30 שניות ירה, הפיל את המיג וחזר לבסיסו.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x