פרטי המטוס:
דגם: G.159 גולפסטרים 1
יצרן: גרומן איירקרפט אנג’ינירינג, בת’פייג’, ניו יורק.
מספר יצרן: 101
טיסה ראשונה: 11.2.63
תולדות המטוס:
לאחר יצורו, קיבל המטוס את סימן הרישום האמריקאי N716G. ב-21 בפברואר 63 נמכר לחברת Hanes Hosiery Mills Co, וסימן הרישום שונה ל-N222H. בספטמבר 67 נמכר לחברת Atlantic Land & Improvement Co . זו שינתה את סימן הרישום ל-N300SB באפריל 83.
במאי 85 נמכר לחברת עורכי הדין Piedmont Advisory Service Inc, לאחר מכן לחברת התעופה PHH Beckett Aviation,ובמרץ 87 לחברת Gibbs West Tractor & Supply Inc. בדצמבר 87 הוחכר לחברת התעופה הצרפתית אייר פרובאנס אינטרנשיונל ושם כונה “Le Phoceen”. ב-3 בפברואר 89 נרשם בצרפת ע”ש SARL MATERIEL AERONAUTIQUE INC תחת סימן הרישום F-GFGU.
ב-15 במרץ 90 נרשם ע”ש אייר פרובאנס. ב-24 באוקטובר 90 נרשם ע”ש חברת SA SOCIETE MINIERE DE TREBAS, ובאותו יום שונתה הבעלות ל- SA STE COMMERCIALE DE METAUX ET MINERAIS RENE AUMAS / SCMM. המטוס הופעל ע”י אייר פרובאנס.
הובא ארצה ע”י בעלי אייר פרובאנס שהקים עם שותפים בארץ את חברת התעופה איירואל. בפברואר 94 נרשם בארץ ע”ש חברת אירואל תחת סימן הרישום 4X-ARV. שימש לטיסות מיוחדות. לאחר שהחברה נסגרה, הוחזר לצרפת במצב מכני ירוד לחברת אייר פרובאנס שעתה נקראה Ste Commerciale de Metaux et Minerais / Air Provence.סימן הרישום שניתן למטוס היה F-GNGU ותאריך הרישום 15 במרץ 96.
המטוס הוסב להטסת מטענים וכשיצא משירות הפך גופו למדמה קרקעי לאימון דיילות ולאחר מכן נרכש ע”י אתר מחנאות בצרפת ששיפץ את הגוף והפך אותו לצימר.