תאונת ספיטפייר 2063

פרטי המטוס:

דגם: ספיטפייר F.MK.IX

יצרן: ויקרס ארמסטרונג, בריטניה

מספר יצרן:

מס’ ח”א המלכותי: MJ830

תיאור האירוע:

ביום 1 ביוני 1955 חזר טייסו של המטוס, שהיה שייך לטייסת 105, לנחיתה בבסיס רמת דוד. הוא הגיע בגובה 500-600 רגל אבל קיבל הוראה מרס”ן פיין (כפי הנראה מוטי הוד ז”ל, שהיה מאוחר יותר מפקד חיל האויר) ללכת סביב היות ונותנים עדיפות בנחיתה למטוס מוסטנג עם בעיה בגלגלים.

המטוס המשיך לאבד גובה, הפסיק את הפנייה שמאלה ונחת נחיתת ריסוק בשדה תירס של קיבוץ רמת דוד שנמצא מצפון למסלול 270. הטייס יצא מהמטוס בשלום.

ועדת החקירה שהוקמה לא מצאה כל כשל טכני במטוס או במנועו. הוועדה קבעה שיש להניח שהטייס, שזו היתה טיסתו הראשונה במטוס, טעה בהפעלת המצערת. הוא עלול היה לעבוד עם ידית פסיעת המדחף או לא לעבוד כלל עם שום ידית, וכן קבעה שהיה עליו להרים גלגלים ושכנראה היה נרגש מההוראה ללכת סביב. כמו כן קבעה הוועדה שהוא לא עשה כל מאמץ לנחות נחיתת אונס וריסק את המטוס.

למטוס היו בשעת התאונה 778:20 שעות טיסה. הוא חולץ ע”י מנוף והובל לבסיס. סקר נזקים שבוצע בו קבע שהוא לא ניתן לתיקון ועל כן נמחה מהסד”כ.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x