פרטי המסוק:
דגם: H-34G-III
יצרן: סיקורסקי,סטראטפורד, קונקטיקט,ארה”ב
מספר יצרן: 58-1607
מספר צי: Bu.150779
תולדות המסוק:
יוצר ע”י חב’ סיקורסקי כדגם CH-34C ויועד למכירה לגרמניה. קיבל את הכינוי הגרמני H-34G.III וניתן לו גם מספר סידורי של הצי האמריקאי Buno.150779 . מספרים כאלו ניתנו לכל המסוקים מסוג זה שנבנו עבור גרמניה.
בעקבות עסקת “רז” של ממשלת ישראל עם גרמניה, כחלק מהפיצויים ששילמה ממשלת גרמניה לעם היהודי, הועברו 24 המסוקים בעודם על האוניות בין 25.12.62 ל- 8.63 והגיעו לארץ.
האניה שבה הובל המסוק יצאה לדרך ב-9 באפריל 63. עם הורדתו מהאניה בתאריך 17 במאי 63, הועבר המסוק למוסכי ביה”ס הטכני של ח”א בחיפה, הוכשר לטיסה, טס לתל נוף ונכנס לשירות בטייסת 124 עם מספר הזנב 27. שימש לחילוץ, הובלת כוחות ולמרדפים אחרי מחבלים.
כשיצא משירות באוקטובר 68 לאחר שהטייסת קלטה את מסוקי הבל 205, הוכנס לאחסנה ולאחר מכן נמכר יחד עם מסוקים אחרים לחברת מטרופוליטן איירמוטיב האמריקאית ביולי 70. הובל לארה”ב ושם נמכר לחברת סיקורסקי זו שיפצה והסבה את המסוק לדגם האזרחי S-58E.
למסוק הוקצה בינואר 71 סימן רישום N4377S לצורך טיסות הניסוי והרישוי. החברה מכרה אותו לחברת המסוקים HELICOPTER MINUT MEN INC, ולאחר מכן נמכר לחברת המסוקים הקנדית נהאני הליקופטרס בע”מ וסימן הרישום שונה ל-C-GRJD ביוני 79.
לאחר מכן נמכר לחברת יוניון הליקופטרס ומשם לחברת אימפריאל הליקופטרס בשנת 91. סימן הרישום הקנדי בוטל בספטמבר 93 כשנמכר לחברת הבניה האמריקאית סוליי קונסטרקשן קו. מדקטור שבמדינת אלבמה ב-29 בספטמבר 93. סימן הרישום האמריקאי שניתן לו היה N70666. ב- 21 באוגוסט 2002 שונה סימן הרישום ל-N703SC. לאחר מכן החברה שינתה את שמה לסוליי אירווייז. הרישום האמריקאי היה עדיין בתוקף באפריל 18 אך המסוק יצא משימוש.