פרטי המסוק:
דגם: S-58B
יצרן: סיקורסקי,ארה”ב
מספר יצרן: 58-279
טיסה ראשונה: 8.5.56
תולדות המסוק:
המסוק היה מהדגם האזרחי S-58B, היה רשום ע”ש חברת סיקורסקי תחת אות הקריאה N740A ושימש להדגמה. תוך כדי שיפוצו בחברת סיקורסקי, הוחלף גופו בגוף של מסוק H-34 צבאי, שהוסב כביכול לאזרחי, וזאת כדי לעקוף את האמברגו האמריקאי.המסוק ושני מסוקים אחרים (16 ו-18) יצאו ארצה באניה ב-6.4.60,הגיעו לנמל חיפה,נגררו למוסכי ביה”ס הטכני של ח”א בחיפה, הורכבו, הורצו והגיעו לתל נוף בטיסת מבנה ב-24.4.60.
המסוקים נקלטו בטייסת 124. השתתפו במשימות של הובלת כוחות, חילוצים, חילוץ פצועים ומרדפים אחר מחבלים. ב-6 במאי 62 עת היה במשימת חיפוש שרידי מטוס פוגה 60 שהתרסק לכינרת, ונשא נוסף על הצוות גם רופא וחובש, נפל לחץ שמן המנוע כשהמסוק היה באמצע האגם. המסוק נפל למים והצוות נחלץ בשלום.
המסוק חולץ לאחר 36 שעות והובל לשיפוץ ביחידת האחזקה האוירית של ח”א (יא”א 22) בתל נוף. הוא חזר לטייסת לאחר שהושקעו 17,000 שעות עבודה.
לאחר שיצא משירות עם סגירת מערך ה-S-58 בטייסת שומר ואוחסן, ולאחר מכן, ביולי 72 נמכר לארה”ב. הוסב לדגם האזרחי S-58E.לאחר מכן הוסב לדגם S-58ET ע”י החלפת מנוע הבוכנה שלו במנוע טורבינה ע”י קיט שסופק מחברת סיקורסקי. הגיע לחברת קארסון ונרשם על שמה תחת אות הקריאה N4371S.ב-8.9.76 התרסק לתוך האניה “אנדי” בנמל ג’דה שבסעודיה.הרישום בוטל בתאריך 7.7.79.