תאונת אנפה 050

פרטי המסוק

דגם: בל 212, UH-1N

יצרן: בל, ארה”ב

מספר יצרן: 32245

תיאור הארוע

ב-1 ביולי 1992 המריא מסוק אנפה של טייסת 123 למשימה מבצעית מול גבול לבנון שהיתה פטרול חילוץ לטובת מסק”רים שתקפו בלבנון. במסוק היו הקברניט,טייס המשנה , מכונאי מוטס, רופא מוטס, ושני לוחמי יח’ 669.

עם סיום המשימה, לקראת שבע בערב, פנה המסוק לכיוון ישראל. הקברניט הנמיך לגובה 100 רגל לאורך החוף וכשמד הגובה של טייס המשנה צפצף, הוא הוריד את הגובה מתחת ל-100 רגל.

בשלב זה הציע טייס המשנה לקברניט לעשות “שלום” לספינת דבורה של חיל הים שעגנה ליד האי “שחף” 700 מ’ מהחוף באזור ראש הנקרה.הקברניט פנה לכוון צפון-מערב ועבר כמה עשרות מטרים דרומית ומקביל לספינה. בגובה כ-60 רגל. הקברניט העביר יד שמאל מהקולקטיב לסטיק ונופף בימינו לשלום לצוות הדבורה, הוא החל פניה שמאלית כנראה ביד שמאל על הסטיק. הטייס גלגל חריץ כ-60 מעלות והמסוק נכנס להטייה חריפה והפיל אף. הצוות זיהה מאוחר את המצב החריג, ניסה ליישר ימינה והוסיף כוח ל-%100 פיתול.

המסוק פגע במים עם אף מתחת לאופק ובהטייה שמאלית. המסוק שקע במים, צוות המסוק ולוחמי יחידה 669 נחלצו ממנו, פרט ללוחם אחד שטבע. הצוות נמשה ע”י אנשי חיל-הים וההרוג, רס”ל (מיל’) גיל רוזנטל ז”ל נמשה לאחר כשעתיים מקרקעית הים.

משיית המסוק מהמים (תמונה: יובל הולנדר, פייסבוק)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x