פרטי המסוק:
דגם: 212
יצרן: בל, ארה”ב
מספר יצרן: 32215
פרטי האירוע:
צוותו של מסוק 047 תרגל טיסה נמוכה לאיסוף חוליות בלילו של יום 20 באוגוסט 76 שהיה לילה חשוך. לפני התרגול נעשו בשטח סיורים רגליים והמכשולים שנמצאו בו הועלו על המפה שנמסרה לצוות ובה צויין נתיב הטיסה. כתוצאה מטעות סומן על המפה קו מתח גבוה שהיה על הנתיב בצמוד לציר נפח-ווסט ברמת הגולן, בעוד שבפועל היה כ-160 מטר ממנו.
הטייס חבש משקפי ראיית לילה מסוג “ז’ורנל” ולכן נפגעה יכולתו לראות בגזרה רחבה, ולכן לא ראה את כבלי החשמל. לאחר שפגע המסוק בכבלי המתח, המשיך הקברניט בהנמכה איטית תוך כדי טיסה קדימה. המסוק פגע לבסוף בקרקע, התהפך ועלה באש. הצוות והלוחמים ניצלו
סיפר הקברניט בתחקיר:
“ברגע הכניסה לחוטים היה ברור לי שנכנסנו בחוטי חשמל והמטוס נפגע קשה. נראה ניצוץ חזק. השתדלתי להחזיק את המטוס מאוזן ככל האפשר ולבצע את הנגיעה בלי מהירות קדימה, כשאני מרגיש שהמטוס מנמיך למרות כל מאמצי להפסיק את ההנמכה בעזרת הקולקטיב. לא שמעתי נפילת סיבובים ולא שמעתי צופר אזהרת סל”ד.
המכה בקרקע לא זכורה לי ככבדה במיוחד.לאחר הפגיעה התהפך המטוס ימינה. נחלצתי דרך השמשה העליונה הימנית,לאחר שראיתי שברזי הדלק סגורים ונסיונותי לסגירת המצערות,לא עזרו בהורדת הסיבובים.
לאחר היציאה טיפסתי על המסוק מצידו השני (מהבטן) כדי לראות אם נשאר מישהו בתא המטען והתרחקתי מהמטוס שבשלב זה בער.