בואינג N801FT 747

תולדותיו של מטוס תובלה

פרטי המטוס

דגם: 747-123CF

טיפוס: מטוס תובלה

יצרן: בואינג, ארה”ב

מספר יצרן: 20101

מספר גוף: 57

ג’מבו N801FT בשירות אל על (Photo: Carl Ford)

תולדות המטוס
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ב-30 ביוני 1970 וסופק לחברת אמריקן איירלינס ב-16 ביולי כשהוא נושא את סימן הרישום N9662. ארבע שנים מאוחר יותר, נרכש על-ידי חברת בואינג והוסב לדגם 747-123CF – יסיב למטען. ב-24 בספטמבר 1974 נרכש המטוס על-ידי חברת פליינג טייגר ליין, שהחכירה אותו לחברת לופטהנזה הגרמנית בין ה-24 בינואר  והראשון במרץ 1975.

חברת אל על חכרה והפעילה את המטוס בין ה-21 באוגוסט 1977 ועד לראשון ביולי 1978. אמריקן איירלינס חכרה את המטוס ב-23 בפברואר 1980, שינתה את סימן הרישום ל-N662AA והפעילה אותו עד ל-19 באפריל 1980 – אז החזירה אותו לפליינג טייגר, שהחזירה למטוס את סימן הרישום N801FT.

ב-31 במרץ 1981, נמכר המטוס לאמריקן איירליינס ורישומו שונה ל-N9676. ב-18 בדצמבר 1984, רכשה את המטוס חברת UPS ששינתה את סימן הרישום ל-N676UP במרץ 1985.

N676UP בשירות UPS (תמונה: Brian Hallin)

בפברואר 1987, הועברה הבעלות על המטוס לחברת בנקר’ס טראסט קומפני שהחכירה אותו חזרה ל-UPS. המטוס יצא משירות ונמצא באחסנה בש”ת רוזוול  משנת 2008.מועמד לגריטה.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x