פרטי המטוס
דגם: C-47B-25DK
יצרן: דגלס, ארה”ב
מספר יצרן: 16089/32837
מס’ חא”א: 44-76505
תולדות המטוס
מטוס זה יוצר במפעל אוקלהומה סיטי של חברת דגלס תחת חוזה מס’ AC-2032. התקבל ע”י הזרוע האוירית של הצבא האמריקאי ב-15 במרץ 1945. יומים אח”כ הועבר לידי ח”א המלכותי הבריטי בבסיסו במונטראל תחת מספר זנב KN412. נשלח לשירות בפיקוד התובלה בדרום מזרח אסיה ב-21 ביוני 1945 ולאחר סיום שירותו חזר לבריטניה והוכנס לאחסנה ביחידת האחזקה מס’ 22 ב-9 בדצמבר 1946. הועמד למכירה ביח’ למכירת עודפי המכירה (אירופה) ב-20 באוגוסט 1947, נמכר לח”א הצרפתי ונכנס לשירותו תחת מספר זנב 76505 ב-8 בנובמבר 1949.
ח”א הצרפתי הופעל ע”י טייסת תובלה GT1/61 “טוריין” תחת אות קריאה FRAMN וקוד זנב “N” מבסיס אורלאנס משנת 1950, הועבר יחד עם הטייסת להודו-סין באוקטובר 1950, ב-10 במאי 1953 הועבר ליח’ P.482 בבסיס ביין הואה וב-17 במאי 1953 לטייסת GT.2/63 “סנגל” בבסיס טאן סון נהוט, ב-30 במאי 1954 הועבר למנילה בפיליפינים, וב-5 באוגוסט 1964 הועבר ליח’ P.18/192 בבסיס ביין הואה. המטוס הוחזר לצרפת בטיסה שנמשכה מה-17.9.1954 עד ל-23.9.1954.
נכנס לאחסנה ביח’ EAA.601 בבסיס שאטודון עד 25 באוקטובר 1955, אז הועבר לטייסת קישור ELA.56 בבסיס פרסן-בומונט (אות קריאה FSCOB). חזר לאחסנה בשאטודון ב-11 באוקטובר 1962 וב-6 ביוני 1963 הועבר לטייסת קישור GLA.45 שהיתה בבסיס בופאריק באלג’יריה(אות קריאה FSCDE).
ב-8 באפריל 1964 הועבר לטייסת התובלה והקישור GTLA.2/60 בבסיס ווילהקובליי (אות קריאה FRAJQ ששונה ל-FRAVB ב-15 במרץ 1967) יצא משירות והועבר לאחסנה בשאטודון ב-15 במרץ 1967.
נמכר לישראל ב-5 במאי 1967. הגיע לארץ לשיפוץ בתעשיה האווירית ונכנס לשירות בגף דקוטה של טייסת 120 ב-1 בינואר 1968. צורף לטייסת 122 עם הקמתה בתאריך 1 ביוני 1971. יצא משירות ב-1 במאי 1996.
נמצא בתצוגה במוזיאון מצפה רביבים ע”ש יוסף וייץ בקיבוץ רביבים. הועבר למוזיאון ע”י חיל האוויר במקום דקוטה 03 שניזוק קשות בסערה