פרטי המטוס:
דגם: F-4E-49-MC פאנטום II
טיפוס: מטוס קרב
יצרן: מקדוננל דגלס,ארה”ב
מספר יצרן: 4253
מס’ חא”א: 71-1082

פרטי האירוע:
ביום השלישי של מלחמת יוה”כ, 9 באוקטובר 1973 בשעה 16:00 המריא מחצרים זוג מטוסי קורנס של טייסת 107 שכינויו היה בקשר “מנורה”, לתקיפת חטף של גשר על תעלת סואץ בגיזרת פירדן. את הזוג הוביל בקורנס 125 חנוך פטישי עם הנווט יוני אראל, ואת המטוס השני, קורנס 115 הטיסו יורם פלד ונווטו גדעון לרנר.
כ-10 שניות לפני המשיכה לתקיפה,החלו לדלוק בתא הטייס של פלד נורות האזהרה של נפילת הלחץ ההידראולי במטוס, ואירעה הפסקת חשמל כללית. פלד ולרנר לא הרגישו פגיעה במטוס, ובאיזור לא שוגרו טילים, למרות שהם טסו בקרבת איזור מוגן טילים (אמ”ט).
כתוצאה מאבדן הלחץ ההידראולי,הפסיק לתפקד משכך הגה הכיוון, והמטוס העמוס ב-10 פצצות 500 ק”ג, ובמיכלים נתיקים שטס בגובה 100 רגל, החל לסבסב. פלד ניסה לשדר לפטישי, אך מכשיר הקשר לא פעל. הוא השליך את החימוש והנתיקים ופנה חזרה. הוא ניסה להפעיל את המבערים האחוריים כדי להתרחק מהאיזור מוגן הטילים אך המצערות נתקעו.
פלד התחיל לצבור גובה ותיקשר עם הנווט בצעקות היות וגם מערכת קשר הפנים לא פעלה. לפתע המבערים הוצתו מעצמם ופלד תיכנן לטוס לרפידים לנחיתת אונס. הוא גרר את המטוס עד לג’בל מערה, שנמצא כ-40 מייל מרפידים, וטס בגובה של 6,500 רגל ובמהירות של 500 קשר לערך.
לפתע התפוצץ הזנב, והמטוס השפיל את חרטומו ב-90 מעלות כלפי הקרקע. פלד, שלא היה קשור בצורה טובה, נדבק לחופה כתוצאה מהתאוצה, ולא יכול היה לנטוש. לבסוף הצליח פלד למשוך בידית הנטישה העליונה בכיסא המפלט, נטש וגם הנטיש את לרנר. הם צנחו בשלום ומסוק יסעור מטייסת 118 עם הצוות יוסי טרון-עמירם לבנה-עמנואל דותן שהוזנק מבסיס אל עריש לפיטרול חילוץ, זיהה את פטריית העשן מהמטוס המרוסק ואת שני המצנחים באויר, נחת לידם בשעה 16:34 והטיס את שניהם לרפידים.
