פרטי המטוס:
דגם: DO-27A-3
יצרן: דורנייר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן,גרמניה
מספר יצרן: 382

תולדות המטוס:
המטוס היה מיועד להצבה בטייסת של צבא גרמניה ואף הוצב שם רישומית בתאריך 2 ביוני 1959 אבל נשאר במפעל של דורניר, ונרשם על שמה במנהל התעופה הפדרלי הגרמני.
הושאל למכון הגרמני למחקר גרעיני בעיר אסן. סימן רישום אזרחי D-EMRY הוקצה למטוס ב-25 במאי 1960, והוא נרשם ע”ש המכון ב-13 ביוני 1960.
הוחזר לדורניר ב-22 בדצמבר 1960 לאחר סיום הניסויים וסימן הרישום בוטל ב- 4 בינואר 1961. הועבר לטייסת צבא גרמניה HFInstKp 107 בבסיס נידרמנדינג כמטוס רזרבי ושם סומן כ-QP+604 ב-7 בינואר 1961. הועבר לטייסת HFSt.5 בבסיס פריצלאר ב-2 בינואר 1963 .
ב-4 ביוני 1964 הועבר המטוס ליחידה F1HGrp בבסיס דיפהולץ, לאחר שנתרם ע”י ממשלת גרמניה עם תשעה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. משם הוטס לבסיס ח”א הצרפתי שאטודן ב-30 ביוני, אוחסן ביח’ האחזקה EAA 601 וירד ממצאי צבא גרמניה ב-17 באוגוסט 1964.
פורק ע”י צוות טכנאים של חיל האויר (ראה המאמר “נוריק והדרורים” באתר זה) הוטס ארצה , הורכב בבסיס רמת דוד, והוטס לטייסת 100 בבסיס שדה דב בתל אביב. המטוס שימש את הטייסת למגוון רחב של משימות כגון סיור, תצפית, וטיווח ארטילרי מבסיסה ומבסיסים קדמיים.
לאחר שיצא משירות עם סגירת מערך הדרור בחיל האויר, נמכר ע”י סיב”ט ב-9 באוגוסט 1983 לסוחר המטוסים האמריקאי ר. בלומקוויסט, שהיה בעליה של חברת אייר אינטרנשיונל מהעיר בליין שבמדינת וושינגטון. המטוס קיבל ברשות התעופה הפדרלית סימן רישום אזרחי N772AX באוגוסט 1983, אולם נרשם בטעות תחת מספר יצרן 664 שלא היה קיים.
בלומקוויסט מכר את המטוס לטייס בשם בלאק. האיש החליף את מנוע המטוס במנוע IGS0-480-A1E6 ובאחד הימים יצא לטיסה ארוכה מחוף אל חוף בארה”ב. אולם כשהכין את תכנית הטיסה, שכח האיש שהמנוע שהרכיב צורך יותר דלק, ולכן, ב-17 במרץ 1988 נגמר לו הדלק כשהיה 2 מייל משדה התעופה של בייקרספילד שבקליפורניה בשעה 13:10, והוא התרסק לתוך חצר בית ספר בעיירה אוילדייל.
הטייס נפצע קשה. סימן הרישום של המטוס בוטל ב-21 בספטמבר 2012.