פרטי המטוס:
דגם: DO-27A-3
יצרן: דורנייר,מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
מספר יצרן: 372
תולדות המטוס:
המטוס היה מיועד להצבה בטייסת HFSt 101 של צבא גרמניה ואף הוצב שם רישומית בתאריך 17 באפריל 1959 וקיבל את הקוד PN+104, אבל נשאר במפעל של דורניר. ב-25 באפריל 1960 הוצב בטייסת HFInstKp 108 בבסיס בוקנבורג, והוחזר לטייסת HFSt 101 בבסיס ריין ב-16 באוגוסט 1961. טייסת זו שינתה את סימולה ל-2.HFBeobuVSt 100 ב-1 בנובמבר 1961.
ב-4 ביוני 1964 הועבר המטוס ליחידה F1HGrp בבסיס דיפהולץ, לאחר שנתרם ע”י ממשלת גרמניה עם תשעה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. משם הוטס לבסיס ח”א הצרפתי שאטודן ב-30 ביוני, אוחסן ביח’ האחזקה EAA 601 וירד ממצאי צבא גרמניה ב-17 באוגוסט 1964.
פורק ע”י צוות טכנאים של חיל האויר (ראה המאמר “נוריק והדרורים” באתר זה) הוטס ארצה , הורכב בבסיס רמת דוד, והוטס לטייסת 100 בבסיס שדה דב בתל אביב.
הגיע לטייסת 100 בתאריך 23 בפברואר 1970. שימש את הטייסת למגוון רחב של משימות כגון סיור, תצפית, טיווח ארטילרי מבסיסה ומבסיסים קדמיים,ואף להדרכה בקורס מתקדם קלים בביה”ס לטיסה .
במלחמת ההתשה, נפגע מנ”מ מצרי ב-9 באוגוסט 1969 בעת טיסת תצפית בגזרת תעלת סואץ.גוף המטוס חורר מהרסיסים, נהרסו מכשירי הקשר ומהפך הזרם. כן נפגע מיכל הדלק בכנף ימין וכל הדלק נזל ממנו. טייסו הנחית אותו בשלום.
בתחילת שנת 1978 הועבר לביצוע אחזקה במפעל ציקלון שבכרמיאל. המטוס התרסק בהמראה לטיסת הניסוי מהמנחת בציקלון ב-7 במרץ 78 וטייסו עמירם שקד נספה.