פרטי המטוס
דגם: DO-27B-1
יצרן: דורניר,מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
מספר יצרן: 147
תולדות המטוס
המטוס הופעל ע”י ח”א הגרמני בתחילה ע”י טייסת HFSt 813 בבסיס פריצלאר תחת מס’ זנב PC+104 מה-29 ביולי 1957. הטייסת עברה לבסיס סלה בשנת 1959 והקוד שלה שונה ל-HFSt 11 ב-14 בינואר 1960. מספר הזנב של המטוס שונה ל-FL+111 ב-15 במרץ 1960. קוד הטייסת שונה ל-2./HFB-11 בערך בשנת 1963.
הועבר ליחידת LRuVSt בבסיס פורסטנפלדברוק תחת מס’ זנב LA+157 ב-5 באוקטובר 1964 כתחליף למטוס אחר. משם הועבר ליח’ FAR בבסיס אוטרסן תחת מס’ זנב AC+903 ב-10 דצמבר 1964 כתחליף למטוס מס’ יצרן 409. מספר הזנב שונה שוב ל-55+29 ב-13 בנובמבר 1967. השתתף במירוץ האוירי דוייצ’לנדפלוג בשנת 1969. הועבר ליח’ LVR-6 בסיס אולדנבורג ב-3 באפריל 1970 ויצא משירות רשמית ב-7 ביוני 1971.
נרכש דרך חברת מטרופוליטן איירמוטיב בלוכסמבורג במאי 1971. הופעל ע”י טייסת 100 למשימות קישור ותצפית וכן סופח מפעם לפעם לביה”ס לטיסה לצורך אימון חניכים ונווטים.
כשיצא משימוש נמכר יחד עם מטוסי דרור אחרים דרך מתווך ששמו בלומקוויסט ב-7 באוגוסט 1983 לחברת איירו אינטרנשיונל מהעיר בליין במדינת וושינגטון, ארה”ב.
המטוס אוזרח ונמכר תחת אות קריאה N779AX ועבר בעלים שונים, בין היתר חברת קלאסיק אויאיישן אינטרנשיונל שעל שמה נרשם ב-4 במאי 1993.
נמצא כיום בבעלות דל ואן ריפס מהעיר ווילמינגטון שבמדינת דלאוור. המטוס רשום ע”ש חברת FOND A FLYING של ואן ריפס. האיש החל בשיקום המטוס אך זה נמשך זמן רב כתוצאה משיתוך עמוק שנבע מחוסר אחזקה מתאימה מצד הבעלים הקודמים. המטוס הוצע למכירה ונרכש ע”י דלברט ג’י רייף ב-23 ביולי 2011.