פרטי המטוס
דגם: DO-27B-1
יצרן: דורנייר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
מספר יצרן: 27-1104-204
שנת יצור: 1958
תולדות המטוס
המטוס התקבל בצבא הגרמני תחת מספר סידורי PE+107 ב-6 בינואר 1958 ביחידה HFSt 815 בבסיס סלה. באותה שנה שונה כינוי היחידה ל-HFSt 1. היא עברה לבסיס פריצלאר והתמזגה לתוך יחידה HFSt 5 בנובמבר 1959. מספר המטוס שונה ל-PE+104 ב-15 במרץ 1960. הועבר ליח’ FLHGrp בדיפהולץ ב-14 ביולי 1964, יועד למכירה לח”א של פורטוגל אך לא הוסב ככזה וב-20 ביולי 1964 הועבר ליח’ LRuVSt בפורסטנפלדברוק עם מספר סידורי LA+151.
לאחר חמישה חודשים הועבר ל-FAR באוטרסן כ-AC+919. ב-13 בנובמבר 1967 שונה שוב מספרו הסידורי והפעם ל-55+64 ולבסוף הועבר ל-LVR 6 באודנבורג ב-25 ביוני 1970.
נמכר לחברת מטרופוליטן איירמוטיב במאי 1971 ויצא רשמית משירות הצבא הגרמני ב-9 ביוני 1971. חברת מטרופוליטן היתה למעשה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית באירופה ודרכה רכשה ממשלת ישראל את מטוסי הדרור מגרמניה. המטוס הגיע לחיל האוויר והוטס במסגרת טייסת 100 במגוון משימות סיור,תצפית וטיווח ארטילרי,וגם סופח מפעם לפעם לביה”ס לטיסה לאימון חניכי קורס מתקדם מטוסים קלים.
באחד מן הימים נדם מנועו של המטוס בעת טיסה מעל לנגב וטייסו הנחית אותו בערוץ נחל דימונה. למקום הגיע יסעור כדי לחלץ את הדרור בטיסת מתלה מטען ולהעבירו לאנשי יחידת חילוץ המטוסים שחיכו על הציר עם משאית.אל המטוס חוברו 2 רצועות מתלה מטען אולם הקשר ביניהן היה רופף, היסעור הרים את המטוס ןנשא אותו אל הכביש אולם בגישה לנחיתה נפל המטוס מגובה של 25 רגל. לאחר סקר נזקים הוחלט שלא לשקמו,הוא יצא משירות והועבר לתצוגת המטוסים בביה”ס הטכני בחיפה.