פרטי המטוס
דגם: DO-27A-4
יצרן: דורניר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
מספר יצרן: 515
תולדות המטוס
המטוס נקלט בצבא הגרמני תחת קוד LC+162 בשנת 1961 ביח’ LRuVSt שהיתה בבסיס פאסברג.בשנת 1964 עברה היחידה לבסיס אהלהורן.ב-8.4.65 המטוס הועבר ליח’ JaboG 43 בבסיס אולדנבורג והקוד שלו שונה ל- JB+389.יחידה זו שינתה את כינוייה ל-LeKG 43 ואז שונה קוד המטוס שוב ל-MC+389 ב-7.4.67.ב-13.11.67 שונה הקוד ל-57+61.
לאחר מכן הועבר בשנת 69 ל-JaboG 31 בבסיס נורווניך ויצא משימוש בשנת 1970. נמכר ל .וו.בוכהולץ ושות’ ונמחק ממצאי הצבא הגרמני ב-14.10.70. סימן רישום אזרחי גרמני D-EEBO הוקצה למטוס בתאריך 17.8.70 ואישור להעברה מנורווניך לפורטה ווסטפאליקה הוצא למחרת היום.המטוס הוטס לחברת קאיזר מיינטננס לשם טיפול ואיזרוח.נרשם ע”ש בוכהולץ ב-29.9.70 ובסיסו היה בש”ת הודנהאגן.
המטוס נרכש לח”א ע”י משרד לוקסנבורג של חברת מטרופוליטן איירמוטיב שהיתה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית, וזאת כדי להסוות את מקורו.המטוס הגיע ארצה והופעל במשך השנים ע”י הטייסת הקלה במגוון משימות סיור,תצפית וטיווח ארטילרי,וכן סופח לתקופות שונות לביה”ס לטיסה בחצרים לאימון חניכי קורס מתקדם קלים. לאחר שיצא משירות בח”א נמכר לחברת מטרו איירמוטיב ב-16 באוקטובר 1972.
באוגוסט 1983, נמכר לחברת אירו אינטרנשיונל כ-N775AX. נרשם ע”ש האנס גרונוואלד בעל החברה.
ב-10 בספטמבר 1986, נמכר לפאול א. בורמייסטר בסכום של 19,000 דולר, וב-29 באפריל 1987 הוחלף סימן הרישום ל-N321PB. בעל המטוס נתפס בהברחת סמים ע”י המשטרה האמריקאית שהחרימה את כל נכסיו, ומכרה את המטוס לוולטר וויגר מפיירבאנקס.לאחר מכן המטוס עבר לבעלות מרלן פרואט, ארקנסו. הוסב לדגם Q6. מ-24.3.04 רשום ע”ש חברת אלסקה טורביין סטול מפיירבנקס.