פרטי המסוקים המעורבים:
מסוק 542:
דגם: S-65C3
יצרן: סיקורסקי, ארה”ב
מספר יצרן: 65.399
תאריך כניסה לשירות: 10.7.75
מסוק 550:
דגם: S-65C3
יצרן: סיקורסקי,ארה”ב
מספר יצרן: 65.403
תאריך כניסה לשירות: 3.8.75
תיאור התאונה:
בלילו של יום 20 בנובמבר 90 יצאו מסוקי יסעור מטייסת 118 לגיחת אמון בנגב, שבמסגרתה הורידו כוחות של יחידת החילוץ בהיטס של ח”א בנקודות ציון שונות, ולאחר מכן המריאו כשמסוק 550 מוביל. בנקודת ציון אחרת נחת מסוק 542 ולאחריו מסוק 550.
כנראה עקב בעיה במכשיר ראיית הלילה של קברניטו, נחת מסוק 542 על גלגלי החרטום ,רץ כ-8 מטרים ואז נפל על כן הנסע הימני ונטה על צידו.להבי המסוק פגעו בקרקע, נשברו ועפו לכל עבר, גג תא הטייס שלו “גולח”, הנווט נפצע,נשברו לו צלעות ונגרמו לו פגיעות בריאות.שבר להב אחד שעף פגע בחציץ ראשי בדופן ימין של מסוק 550, שכאמור היה כבר על הקרקע. שבר נוסף פגע ברוטור המסתובב שלו וזה יצא מאיזון והמסוק התהפך.
זוג יסעורים שטס אחריהם נחת ופינה את הנפגעים לביה”ח יוספטל באילת שנמצא כ-15 דקות טיסה מאתר התאונה.
לשני המסוקים נגרמו פגיעות בדרגות נזק שונות. הם חולצו מהשטח והובלו בתובלה קרקעית למפעל מת”א ירושלים של התעשיה האוירית, בו בוצע להם סקר נזקים שבעקבותיו הוחלט להשבית את מסוק 550. מסוק 542 שוקם, הוסב לדגם יסעור 2000 וחזר לטוס בטייסת.
תודתנו לנ.ש. על העזרה בפרטים ועל התמונות.