פרטי המטוס:
דגם: F-16A-10C-GD פייטינג פלקון
יצרן: ג’נרל דינמיקס, ארה”ב
מספר יצרן: 61-222
מס’ חא”א: 80-0501
תולדות המטוס:
נקלט בחיל האויר האמריקאי בתאריך 22 ביולי 1981. הוצב בטייסת קרב בכנף הקרב הטקטית ה-8 בבסיס קונסאן בקוריאה הדרומית באוקטובר 1981 ושם נשא את קוד הזנב “WP”.באוקטובר 1982 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-19 של כנף הקרב הטקטית ה-363 בבסיס שאו שבמדינת קרולינה הדרומית ושם נשא את קוד הזנב “SW”.
בנובמבר 1984 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-430 של כנף הקרב הטקטית ה-474 (חיל האויר ה-12) בבסיס נליס שבמדינת נוואדה שם נשא את קוד הזנב “NA” ושימש לאימון מתקדם של טייסי קרב.
באפריל 1989 , הועבר לכנף הקרב ה-57 בביה”ס לטייסי קרב בבסיס נליס שבמדינת נוואדה ושם שונה קוד הזנב ל-“WA”.באוקטובר 1989 הועבר לטייסת הקרב-ירוט ה-189 של כנף הקרב ה-124 בבסיס גוון שבמדינת איידהו וביוני 1990 הועבר לטייסת הקרב ה-107 של כנף הקרב הטקטית ה-127 של המשמר הלאומי האוירי של מדינת מישיגן בבסיס סלפרידג’, ושם קוד הזבב שונה ל-“MI”.
יצא משירות ב-19 במאי 1994 והועבר לבסיס האחסנה והמיחזור דייויס מונת’ן, שם קיבל את מספר המצאי AAFG0166. נבחר להעברה לישראל , הוצא משימור ועבר ביקורת אחזקה, והועבר לישראל בטיסה. נחת בארץ ב-26 ביולי 1994.
נכנס לשירות בטייסת 144 בבסיס חצור. יצא משירות כשנסגרה הטייסת ואוחסן בחצור. לאחר מכן הועבר לתעשיה האוירית שם נקצצו כנפיו ולאחר מכן הועבר לבסיס תל נוף שם הוא מאוחסן.