פרטי המטוס
דגם: 757-3E7(WL)
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 30178
מספר גוף: 906
קונפיגורציה: Y265
סלקל: GM-JR
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן על ידי חברת ארקיע. נגלל במפעלי בואינג ברנגטון ב-3 לדצמבר 1999. ביצע את טיסת הניסוי ב-20 לדצמבר 1999 תחת סימן הרישום N1786B.
בבואינג קיבל את סימן הרישום N1003M ב-3 לינואר 2000, ונגלל כשהוא צבוע בסכמת הצביעה המלאה של ארקיע (כפי שהוא נראה עד היום).
ב-31 לינואר 2000 סופק לארקיע. הוא קיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-BAU. נכנס לשירות החברה. בתאריך 3 באוקטובר 2000, בעת נחיתה על מסלול 26 בש”ת גטוויק בלונדון כשעל סיפונו 224 נוסעים ו-10 אנשי צוות , התפוצצו צמיגים 7+8 בכן הנסע הראשי. מקרעי הצמיגים חורר המדף הקרוב ונזקו פנלים במעטה התחתון של הכנף. המטוס צבר עד אז 2,734 שעות טיסה ו-782 מחזורי התעייפות.
ב-9 לינואר 2012 הגיע המטוס לנמל התעופה שאנון שבאירלנד לצורך התקנת כנפונים בקצות הכנפיים. ב-27 לינואר 2012 המריא כשמותקנים עליו הכנפונים. דגמו המקורי של המטוס היה 757-3E7. לאחר התקנת הכנפונים הדגם שונה ל-757-3E7(WL).
ב-2 באוגוסט 18,לאחר נחיתה באילת בטיסה IZ841 ובהכנה לטיסה של שעה 14:00 חזרה לת”א, פגע במטוס רכב שירות. הטיסה עוכבה למשך 8 שעות.
המטוס יצא משירות ונכנס לאחסנה בחודש דצמבר 2019. נמכר לחברת התעופה האוקראינית Azur Air Ukraine בתחילת 2020 וקיבל את סימן הרישום UR-AZP. רישומו הישראלי של המטוס בוטל ב-2 בינואר 2020.