בואינג 4X-BAU 757

תולדותיו של מטוס בואינג 757 של ארקיע.

פרטי המטוס

דגם: 757-3E7(WL)  

יצרן: בואינג, ארה”ב

מספר יצרן: 30178

מספר גוף: 906

קונפיגורציה: Y265

סלקל: GM-JR

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן על ידי חברת ארקיע. נגלל במפעלי בואינג ברנגטון ב-3 לדצמבר 1999. ביצע את טיסת הניסוי ב-20 לדצמבר 1999 תחת סימן הרישום N1786B.

בבואינג קיבל את סימן הרישום N1003M ב-3 לינואר 2000,  ונגלל כשהוא צבוע בסכמת הצביעה המלאה של ארקיע (כפי שהוא נראה עד היום).

ב-31 לינואר 2000 סופק לארקיע. הוא קיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-BAU. נכנס לשירות החברה. בתאריך 3 באוקטובר 2000, בעת נחיתה על מסלול 26 בש”ת גטוויק בלונדון כשעל סיפונו 224 נוסעים ו-10 אנשי צוות , התפוצצו צמיגים 7+8 בכן הנסע הראשי. מקרעי הצמיגים חורר המדף הקרוב ונזקו פנלים במעטה התחתון של הכנף. המטוס צבר עד אז 2,734 שעות טיסה ו-782 מחזורי התעייפות.

ב-9 לינואר 2012 הגיע המטוס לנמל התעופה שאנון שבאירלנד לצורך התקנת כנפונים בקצות הכנפיים. ב-27 לינואר 2012 המריא כשמותקנים עליו הכנפונים. דגמו המקורי של המטוס היה 757-3E7. לאחר התקנת הכנפונים הדגם שונה ל-757-3E7(WL).

ב-2 באוגוסט 18,לאחר נחיתה באילת בטיסה IZ841 ובהכנה לטיסה של שעה 14:00 חזרה לת”א, פגע במטוס רכב שירות. הטיסה עוכבה למשך 8 שעות.

המטוס יצא משירות ונכנס לאחסנה בחודש דצמבר 2019. נמכר לחברת התעופה האוקראינית Azur Air Ukraine בתחילת 2020 וקיבל את סימן הרישום UR-AZP. רישומו הישראלי של המטוס בוטל ב-2 בינואר 2020.

בשירות Azur Air . צילום: Mustafa Sandikci

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x