עיט 608

מחיל הים וחיל הנחתים האמריקאי לחיל האויר

פרטי המטוס:

דגם: A-4F סקייהוק

יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה”ב

מספר יצרן: 13874

מס’ צי: 155058.

באדיבות רענן וייס

תולדות המטוס:

נקלט בזרוע האוירית של חיל הים האמריקאי. במאי 1968 הועבר לטייסת הצי VA-155 “סילבר פוקסס” ושם נשא את קוד הזנב  “NE” ואת קוד החרטום “211 “. ב-31 במרץ 1969 הועבר ליחידת האחזקה של הצי בבסיס אטסוגי ביפן,ב-17 באוגוסט 1969 הועבר לטייסת VA-192 “גולדן דראגונס” בבסיס אוירית הצי לימור שבקליפורניה.ב-6 בינואר 1970 הועבר לטייסת VA-22 “פייטינג רדקוקס”  על נושאת המטוסים בון הום ריצ’ארד שהפליגה לויאטנם, ושם שונה קוד הזנב ל “NF” וקוד החרטום ל-“310”.

ב-25 בינואר 1971 הועבר לטייסת VA-127 “דזרט בוגיז” בבסיס הצי לימור וב-22 ביוני 1972 הועבר לטייסת VA-55 “וור הורסס” על נושאת המטוסים “האנקוק” שהפליגה לויאטנם.ב-10 באפריל 1973 הועבר לטייסת חיל הנחתים VMA-223 “בולדוגס” בבסיס אוירית הנחתים יומה באריזונה.

בשירות טייסת VMA-223 של חיל הנחתים

ב-18 באוקטובר 1973 הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בנורפולק שבוירג’יניה, שם בוצעה בו ביקורת אחזקה וכן פורקו ממנו רכיבי מערכת הכח”ן.הורד ממצבת מטוסי הצי ב-23 באוקטובר והוטס לישראל.

לאחר צביעה בצבעי חיל האויר הוצב בטייסת 102 שסבלה מאבדות כבדות במלחמת יוה”כ. כשנפתחה טייסת 147 בשנת 1978 הועבר אליה. כשיצא משירות הועבר לאחסנה  בבסיס עובדה ומשם הועבר לאחד ממטווחי חיל האויר בנגב, שם נמצאים שרידיו עד היום.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x