פרטי המטוס:
דגם: BN-2A-26 איילנדר
יצרן: בריטן נורמן, במברידג’, בריטניה
מספר יצרן: 0139B
תולדות המטוס:
ביצע את טיסת הבכורה כדגם BN-2A ב-15 בדצמבר 1969. למטוס הוקצה בארה”ב סימן הרישום N865JA ע”ש חברת ג’ונאס איירקרפט אנד ארמס מניו יורק, שהיתה הסוכן של בריטן נורמן בארה”ב.
המטוס לא נשלח לחברה ורישומו הוסב בבריטניה בינואר 1970 ל-G-51-65 שהיה סימן רישום לצורך טיסות ניסוי ורישוי. באותו חודש הוסב סימן הרישום ל-G-AXVR על שם חברת בריטן נורמן, והיא מכרה את המטוס ב-3 בפברואר 1970 לחברת התעופה Aurigny Air Services LTD מאיי התעלה.המטוס שימש את החברה לטיסות בין איי התעלה וגם לבריטניה.
בינואר 1973 נמכר לחברת התכופה הסקוטית Loganair מגלזגו, ושם קיבל את הכינוי “Captain E.E.Ferguson OBE “.המטוס ביצע את קו הטיסות לאי Flotta ,בקצה הדרומי של סקאפה פלו.
בנובמבר 1977 נמכר חזרה ליצרן, ולאחר מכן נמכר לחברה האמריקאית Air Investments מפורט לאודרדייל שבפלורידה, הוקצה לו סימן הרישום האמריקאי N139BN והוא הוטס לארה”ב ב-12 באפריל 7198. חודשיים אחר כך הוחכר לחברת התעופה Guyane Air Transport שבסיסה היה בקאיין שבגינאה הצרפתית. באותה שנה הוחכר לחברת התעופה Air Sport west indies מסן ג’ין באי סנט ברת’ולומיי,
ב-12 בספטמבר 1979 נמכר לחברת התעופה CCS Aviation מהאקנסאק בניו ג’רזי, שהחכירה אותו באותו חודש לחברת התעופה LucayaAir Enterprices מפריפורט שבאיי בהאמה.החברה רכשה את המטוס באוגוסט 1985 והסבה אותו לדגם BN-2A-8. כשיצא משירות, אוחסן בש”ת אופה לוקה.
בדצמבר 1986 נמכר לחברת התעופה LANSA מהונדורס ושם קיבל את סימן הרישום HR-LAR.במאי 1991 נמכר לחברת התעופה האמריקאית Baron Thomas Aviation מדאלאס שבטקסס, הוחזר לארה”ב ורישומו הוסב לN139BT-.בשלב מסויים שודרג לדגם BN-2A-26. חודשיים אח”כ נמכר לחברת IA Aviation Co מדוראנט שבאוקלהומה, ובספטמבר 1991 נמכר לחברת התעופה ברק שרותי תעופה מחיפה. קיבל בארץ את סימן הרישום 4X-CCO והוטס ארצה.
ברק הפעילה את המטוס לטיסות פנים ארציות עד שנמחה בתאונה. רישומו הישראלי בוטל רק ב- 6 ביוני 2021