פרטי המטוס:
דגם: סופר מיסטר B.2
יצרן: דאסו, צרפת
מספר יצרן: 31
הסבה לסער: התעשיה האוירית, ישראל
תולדות המטוס:
נרכש בדצמבר 1958 והגיע ארצה במהלך שנת 1959. הוצב בטייסת 105 בבסיס חצור.שימש כמטוס קרב של קו ראשון עד שהגיעו מטוסי המיראז’ החל בשנת 1963, ואז הועבר למשימות תקיפה. מעיון בהיסטורית התחזוקה של המטוס עולה כי ב-11 במאי 1960 נקרע באויר חיפוי פנימי של אחד מנושאי הפצצות וב-30 ביוני 1960 התפוצץ גלגל ראשי בניסויי הסעה.
בתחילת שנות ה-70 הועבר לתעשיה האוירית והושבח לדגם “סער”. השתתף בגיחות תקיפה רבות במלחמת יום הכיפורים.
מטוסי הסער יצאו משירות לאחר המלחמה ושישה עשר מהם שופצו בתע”א ונמכרו לחיל האויר של הונדורס בפברואר 1975. בהגיעו במרץ 1976, מטוס זה קיבל בהונדורס את מס’ הזנב FAH-2008 והופעל בטייסת הקרב בבסיס ע”ש קולונל הקטור קרצ’יולה מונקדה שבשדה התעופה הבינלאומי גולוסון שבלה-סייבה.עבר שיפוץ והשבחת אויוניקה בשנת 1986 בבסיס ח”א האמריקאי קלי שבטקסס, ולבסוף אבד בתאונה ב-4 באוקטובר 1986 עקב קט מנוע שאירע בזמן יעף צליפה. הטייס פרנסיסקו זפדה אנדינו נטש בשלום.