פרטי המטוס:
דגם: מוסקיטו F.B.MK.VI
יצרן: סטנדרד מוטורס, בריטניה
מס’ ח”א הבריטי: RF848
תולדות המטוס:
יוצר תחת חוזה מס’ 1680 במפעל חברת סטנדרד מוטורס בקנלי, שיצר 1,066 מטוסי מוסקיטו מיוני 1943 ועד דצמבר 1945 למטוס הורכבו מנועי רולס רויס מרלין 25.
הוצב בטייסת הקנדית מס’ 404 של ח”א המלכותי הבריטי,שהחליפה בו את מטוסי הבופייטר שלה, והופעל בה לתקיפת אניות גרמניות ולליווי מטוסים ללוחמה בצוללות עד שפורקה ב-25 במאי 1945, ואז הועבר ביוני 1945 לטייסת הניו זילנדית מס’ 489 בפיקודו של מפקד כנף ד.ה.האמונד, שהיתה מוצבת בבסיס ח”א המלכותי באנף, והיתה מיועדת להעברה ללחימה בזירת האוקינוס השקט, אולם לפני שהפכה למבצעית,נכנעה יפן והסתיימה מלחמת העולם השניה, והטייסת פורקה ב-1 באוגוסט 1945 ומטוסיה הועברו לאחסנה ביחידה No.1FU .
הועבר לחיל האויר הצרפתי ב-27 ביוני 1946.הופעל בלהק GC1/6 “קורס” בבסיס דיז’ון. כשיצא משירות אוחסן תחת כיפת השמים בדיז’ון יחד עם מטוסי מוסקיטו אחרים.
משלחת אנשי אחזקה של חיל האויר הישראלי הגיעה לבסיס על מנת לבחור מטוסים עבור חיל האויר. המטוס נבחר , הוחזר לכשירות טיסה והועבר ארצה ב-21 במאי 1951. הוצב בטייסת 109 תחת מס’ זנב 2120 ובה הופעל עד אשר ניזוק בתאונה בתאריך 11 במאי 1954.אישור מחיית המטוס נחתם ע”י מפקד ח”א בתאריך 15 בפברואר 1955.