קרנף 301

תולדותיו של מטוס קרנף מיצורו ועד לגריטתו

פרטי המטוס:

דגם: B382-8

דגם צבאי: C-130E הרקולס

יצרן: לוקהיד,ארה”ב

מספר יצרן: 4000

מס’ חא”א: 64-0516

שנת יצור: 1964

בתצוגת מסדר כנפיים ביום ח”א 1974 .צילום: ישראל סאן, אוסף דיגיטלי אוני’ הרוורד

תולדות המטוס:

הופעל ע”י חיל האויר האמריקאי בטייסת התובלה הטקטית ה-61 עד שנת  1968 גם במלחמת ויאטנם. בשנת 1970 הועבר לכנף התובלה הטקטית ה-516, בשנת 1972 הועבר לכנף התובלה הטקטית ה-313, בשנת 1973 הועבר לכנף התובלה הטקטית ה-64, ובאוקטובר 1973 הועבר לחיל האוויר במסגרת עסקת ‘Nickel Grass’.

המטוס נקלט בטייסת 131 והופעל במלחמת יום הכיפורים כשהוא צבוע עדיין בצבעי ההסוואה האמריקאיים.המטוס קיבל את אות הקריאה 4X-FBB ואת מספר הזנב 301.לאחר המלחמה הופעל במשותף ע”י טייסת 131 וע”י טייסת 103 מבסיס ח”א בנתב”ג,למשימות תובלה והצנחה.

יצא משירות בנתב”ג בשנת 2000 כשבספריו רשומות 12,037 שעות ו-7,058 נחיתות,שימש במשך השנים כמקור לחלקי חילוף למטוסי הקרנף האחרים, ולבסוף הוצע למכירה ע”י סיב”ט במכרז מס’ 40002307 מתאריך 18.1.09.המטוס נמכר לסוחר מתכות שגרט אותו והוביל את שאריותיו למחסניו.

בבסיס ח”א בלוד לפני הגריטה

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x