פרטי המטוס
דגם: C-47B-5-DK
יצרן: דגלס, מפעל אוקלהומה סיטי,ארה”ב
מספר יצרן: 14609/26054
מספר חא”א: 43-48793
תולדות המטוס
המטוס סופק לזרוע האוירית של צבא ארה”ב ב-18 בספטמבר 1944. הוצב בתחילה ביח’ 806 (פיקוד ההצנחה ה-1) בבסיס באר במדינת אינדיאנה משם נשלח להצבה בפיקוד התובלה באירופה דרך בסיס דאו במדינת מיין ב-14.10.44, והופעל ע”י טייסת דקוטות מ-16 באוקטובר 1944.
הוצא משירות, הוכרז כעודפים ע”י פיקוד האויר ה-9 של חא”א ב-19 בינואר 1946 ונמכר לחברת התעופה השוויצרית סוויסאייר ב-15 בפברואר. הופעל ע”י החברה כמטוס תובלה תחת אות קריאה HB-IRD.
ב-24 באפריל 1950 נרכש המטוס על-ידי חיל האוויר הישראלי וקיבל את מספר הזנב 1408. נרשם תחת אות קריאה אזרחי 4X-ACW ע”ש חברת “אל שם” לצורך טיסות לחו”ל.
הועבר לשימוש חברת התעופה ארקיע תחת אותו אות קריאה ב-9.10.55 וב-26 ביוני 1966 הוחזר לחיל האוויר ששינה את מספר הזנב שלו ל-008 ואת אות הקריאה ל-4X-FNI.
המטוס הוטס במסגרת גף דקוטה של טייסת 120 ומשנפתחה טייסת 122 הועבר לשם. שימש בין היתר לאימון חניכי מגמת נווטים של ביה”ס לטיסה.
יצא משירות כשבספריו רשומות 21,520.5 שעות טיסה ונמכר לחברת Global Aircraft Industries תחת אות הקריאה N269LM. הועבר לשדה וילנוב באלברטה שבקנדה בטיסה דרך לוקה במלטה. לאחר שנים שעמד בוילנוב ובעקבות קריסת חברת גלובל, הוצע למכירה במכרז ונמכר לאגודה האוירונאוטית האמריקאית מקמרילו שבקליפורניה ב-22 בפברואר 2008. המטוס פורק לחלפים וסימן הרישום האזרחי שלו בוטל ב-18 בנובמבר 2008.