פרטי המסוק:
דגם: SE-3130 אלואט II
יצרן: סוד אויאסיון,מפעל קורנוב, צרפת
מספר יצרן: 1099
מספר גוף: 19C

תולדות המסוק:
יוצר באוקטובר 1957 וביצע את טיסת הבכורה באותו חודש משדה התעופה לה בורז’ה בפאריז, כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי F-WIEI שהוקצה לו לצורך טיסות הניסוי והרישוי.
ב-16 באוקטובר 1957 נמסר בבריסל לידי חברת התעופה הבלגית סבנה שהזמינה אותו, וקיבל את סימן הרישום האזרחי הבלגי OO-CWH. ב-11 בנובמבר הוכנס למטוס תובלה מסוג C-119 פאקט והוטס ללאופולדוויל, בירת קונגו הבלגית.
מה-16 בנובמבר הופעל ע”י הממסד הקולוניאלי הבלגי בקונגו עבור המושל הבלגי בצבעי חברת סבנה. למסוק הוצאה תעודות כושר טיסה מס’ 1163 ו-C283.
![]() | ![]() |
אלואט OO-CWH ליד מוסך סבנה בש”ת בריסל (Photo:Sabena ) | ברישום OO-SHV (תמונה:Pierro Gillard ) |
ב-18 במאי 1959 בוטלה הבעלות של המסוק ע”ש ממסד הקולוניאלי והוא קורקע והועבר לבריסל לאחר חודש. סימן הרישום האזרחי שלו בוטל ב-3 ביולי 1959, ובאותו יום נרשם ע”ש חברת סבנה תחת סימן רישום חדש –OO-SHV, והוכנס לביקורת תחזוקה במוסכי החברה בבריסל.
ב-16 ביולי הושב לשירות סבנה לאחר שהוצאה לו תעודת כושר טיסה מס’ 1253.יצא משימוש ב-1 במאי 1967 , אוחסן במוסך סבנה בשדה התעופה של בריסל והוצע למכירה. הוצא מאחסנה ב-19 ביוני 1967 ונמכר למשרד הביטחון הישראלי. סימן הרישום הבלגי בוטל בתאריך 12 בינואר 1968 ותוקף תעודת כושר הטיסה פג ב-11 באפריל 1968.
הוטען בבטנו של מטוס נורד של חיל האויר שהמריא מבריסל ב-18 בינואר 1968 בשעה 09:06 זמן מקומי. המטוס נחת בתל נוף, המסוק נפרק, הורכב והוטס לטייסת 125 בשדה דב. קיבל בחיל האויר את מס’ הזנב 14 ששונה בנובמבר 1973 ל-014. שימש בטייסת למשימות מגוונות כגון הטסת אר”מים, סיור וטיווח ארטילרי. יצא משימוש עם סגירת מערך האלואטים בחיל האויר ב-17 במאי 1975.