פרטי המסוק:
דגם: 205A-1
יצרן: בל,מפעל פורת’ וורת’, טקסס, ארה”ב.
מספר יצרן: 30013
תולדות המסוק:
הושלם וסופק לח”א באוגוסט 1968. התקבל בחיל האויר ב-6 באוקטובר 1968. הופעל בטייסת 124 לתובלת סער,חילוץ ועוד עד שיצא משירות במרץ 1978 והוכנס לאחסנה עד למכירתו.
יחידת המכירות של משרד הביטחון (סיב”ט) מכרה את המסוק בשנת 1987 או תחילת 1988 לבעלים בארה”ב כשהוא במצב טכני גרוע והבאתו למצב טיסה נדרשה בנייה מחדש.
הועבר לקנדה בשנת 1988 ונבנה מחדש עד שנת 1990. אז נרשם במרשם המטוסים האזרחיים של משרד התחבורה הקנדי ב-25 באפריל 1990 תחת סימן הרישום C-FHVX ע”ש חברת פולסר הליקופטרס בע”מ מדלתה שבמחוז בריטיש קולומביה. חברה זו היתה חלק מחברת Société Nouvelle Aviagri מוונקובר,שבעליה היתה חברת Société Nouvelle Aviagri משומונט שבצרפת. המסוק הועבר לצרפת והופעל שם בצבעי Pulsar/Aviagri מתחילת קיץ 1990.
המסוק עבר תאונה במאי או ביוני 1991 ונכנס לשיפוץ . סימן הרישום הקנדי בוטל ב-10 באוגוסט 1991. לאחר גמר השיפוץ נרשם המסוק בצרפת ב-20 בינואר 1992 תחת סימן הרישום F-GINO ע”ש חברת ( BNP Bail (Société Nouvelle Aviagri משומונט, שהמשיכה להפעיל אותו בצרפת בצבעי Pulsar/Aviagri אך ללא הלוגו.
במאי 1994 הועברה הבעלות לחברת SNC Negocequip מטולוז לצורך מכירה, וביולי 1994 נמכר לחברת Omni Aviacao e Technologia S.A מפורטו סאלבו שבמחוז ליסבון בפורטוגל. נרשם על שמה תחת סימן הרישום CS-HCC והופעל על ידה עד שנמכר לחברת המסוקים הקנדית Eagle Copters Ltd מקלגרי. נרשם על שמה תחת סימן הרישום C-FDDJ ב-21 בדצמבר 2004.
ב-4 במאי 2005 נמכר לנאמנות Copter Lease LLC מאלבוקרקי שבמדינת ניו מקסיקו בארה”ב, ונרשם על שמה במנהל התעופה הפדרלי (FAA) תחת סימן הרישום N107BZ ב-20 במאי 2005. ב-15 ביוני 2005 נמכר למשטרת מחוז סן דייגו שבקליפורניה והוא רשום על שמה עד היום.