פרטי המסוק:
דגם: SA.366G.1 דופין
יצרן: אירוספטיאל, צרפת
מספר יצרן: 6002
דגם משמר החופים האמריקאי: HH-65A

תולדות המסוק:
מסוק זה יוצר במפעל חברת אירוספטיאל בצרפת מתוך כוונה למכרו בשוק האמריקאי. לצורך כך הורכבו בו שני מנועי טורבינה אמריקאיים מדגם LTS-101. לצורך טיסות הניסוי נרשם בצרפת ע”ש חברת אירוספטיאל תחת אות הקריאה האזרחי F-WZJT.
המסוק, ומסוק נוסף הועברו לידי הזרוע האוירית של משמר החופים האמריקאי לניסויים כיוון שהזרוע חיפשה מסוק להחלפת מסוקיה המיושנים מדגם סיקורסקי HH-52A סי-גארד למטרות חיפוש והצלה. בזרוע זו קיבל המסוק את מספר הזנב 4101.
לאחר תום הניסויים וההחלטה על רכישתם, נמכר המסוק ועימו מסוק נוסף, מספר יצרן 6003 ומספר זנב 4102 לחיל הים הישראלי, לצורך סיור, חילוץ, סיוע בטיווח מטרות ימיות ולהגדלת אופק המכ”מ של הספינות. לצורך כך קיבל המסוק את אות הקריאה האזרחי N60035 ונרשם ע”ש חברת רוקוול/קולינס, כנראה לצורך התקנת מערכות.
המסוקים הגיעו במאי 1992, נקלטו תחילה ע”י טייסת 124, והועברו לטייסת 193 שהוקמה בסיס רמת דוד.מסוק זה קיבל את מספר הזנב 901 ואת אות הקריאה 4X-FJB ואילו המסוק השני קיבל את מספר הזנב 905 ואת אות הקריאה 4X-FJB.שניהם הופעלו מעל מנחתי המסוקים שהוקמו ע”ג ספינות “סער 4” ו-“סער 5”.
לאחר התרסקותו של מסוק 905 ב-16.9.96 ולקראת קליטת מסוקי העטלף, הוחלט להוציא את המסוק משימוש.המסוק הוחזר לרשות משמר החופים האמריקאי ונקלט שם תחת מס’ זנב 6598 לאחר הסבתו לדגם HH-65B. הופעל מבסיס משמר החופים ניו אורלינס בין 2004-2006 ומבסיס דטרויט בשנת 2007 ואז עבר הסבה לדגם HH-65C עם מנועים חדשים וחרטום חדש. המסוק עדיין בשירות.