פרטי המטוס:
דגם: D.H.98 מוסקיטו P.R.Mk.XVI
יצרן: דה הוילנד, מפעל האטפילד, בריטניה
מס’ הצי המלכותי הבריטי: NS742
תולדות המטוס:
יוצר לפי חוזה 555C.23(a) מתאריך 17 במרץ 1943, היצור הושלם ב-24 במרץ 1944, והמטוס סופק לטייסת סיור של צבא ארה”ב שבסיסה היה בבריטניה. הועבר לזרוע האוירית של הצי המלכותי בבסיס לוסימות בתאריך 14 במאי 1947.הוכנס לאחסנה עד לשנת 1956 ולאחר מכן נמכר כעודפים.
נרשם בבריטניה כמטוס אזרחי ב-18 מאי 56 תחת אות הקריאה G-AOCJ ע”ש ר.א. שורט, שהיה סוחר בגרוטאות מטוסים מת’ארקסטון.
נרכש עבור חיל האויר יחד עם שני מטוסי מוסקיטו אחרים ונשלח לשיפוץ בהארן שבמחוז דורסט , וב-10 באוקטובר 1956 בוצעה טיסת ניסוי ע”י טייס הניסוי של ח”א הוגו מרום.
הועבר ארצה בטיסה ב-30 באוקטובר 1956 ע”י הטייס פטר נוק כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-FDG . אות קריאה זה היה שונה מאות הקריאה 4X-FDH שהוקצה לו ב-31 באוגוסט 1956.
לאחר הגעתו ארצה התגלה שלמטוס יש חרטום ותא טייס של מוסקיטו צילום אך גוף של מוסקיטו דגם 6, דבר שגרם קשיים בהתקנת המצלמות.
המטוס הופעל במשימות צילום בטייסת 115 בפיקודו של רס”ן דני שפירא עד שיצא משירות באוגוסט 1958.