פרטי המטוס:
דגם: A-4E סקייהוק
יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו,קליפורניה, ארה”ב
מספר יצרן: 13471
מספר צי: 152083
תולדות המטוס:
נקלט בטייסת התקיפה VA-23 “בלק נייטס” של חיל הים האמריקאי שהיתה בהתארגנות בבסיס לימור שבקליפורניה ב-7 בדצמבר 1965. הטייסת עלתה, כחלק מכנף האויר CVW-2, על נושאת המטוסים קורל סי שהפליגה למערב האוקינוס השקט לפעולה בקרבות ויאטנם.ב-18 בינואר 1966 הועבר לטייסת VA-164 “גוסט ריידרס” שהיתה בהתארגנות בבסיס לימור ושם סומן בקוד הזנב “AH”. הטייסת עלתה, כחלק מכנף האויר CVW-16 על נושאת המטוסים אוריסקני שהפליגה לעבר ויאטנם.בשנת 1967 הועבר לטייסת VA-212 “רמפנט ריידרס” ובאותה שנה הוחזר לטייסת VA-164. ב-2 ביולי 1969 הועבר לטייסת VA-216 “בלק דיאמונדס” בפיקודו של קומנדר רוג’ר א. מאסי ג’וניור, שהוצבה כחלק מכנף האויר CVW-17 על נושאת המטוסים פורסטל שהיתה בשיוט בים התיכון,ושם סומן בקוד הזנב “AA” וקוד חרטום “403”.
ב-24 ביולי 1970 הועבר לטייסת חיל הנחתים VMAT-102 “סקייהוקס” בבסיס יומה שבאריזונה, שם שימש לאימון מתקדם של טייסי סקייהוק של הנחתים.
ב-1 מאי 1971 הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בפנסקולה שבפלורידה. עבר ביקורת, שומר בקוקון והועבר באניה ארצה.הורד ממצבת מטוסי הצי האמריקאי ב-30 באוגוסט 1971.
נפרק מהאניה בנמל הקישון והועבר לבסיס תל נוף ושם, לאחר שבוצעה בו ביקורת קבלה במוסך עייט שבטייסת התחזוקה, הוצב בטייסת 116 עם מספר זנב 234. השתתף בקרבות מלחמת יום הכיפורים ולאחריה שונה מספר הזנב ל-834. כשיצא משירות הועבר לבסיס עובדה לאחסנה ולאחר כמה שנים הועבר למטווח חיל האויר בנגב ע”י מסוק CH-53E של אויריית חיל הנחתים האמריקאי. שרידי המטוס נראו במטווח לאחרונה באפריל 2015.