סער 34

תולדותיו של מטוס קרב

פרטי המטוס

דגם: סופר מיסטר B.2 מוסב לתצורת ‘סער’

יצרן מקורי: דאסו, צרפת

הסבה לסער: התעשייה האווירית

מספר יצרן: 44

סמב”ד 34 בתצוגה בחצור (באדיבות רענן וייס)

תולדות המטוס

המטוס הגיע ארצה באוקטובר 1959 והוטס במסגרת טייסת 105 בבסיס חצור. עם פתיחת מלחמת ששת הימים, ב-5 ביוני 1967 הפיל מפקד טייסת העקרב רס”ן אהרון “יאלו” שביט, במטוס זה מטוס מיג 21 סורי בירי תותחים.

סער 34 במלחמת יום הכיפורים.

מעיון בהיסטוריית האחזקה של המטוס מתברר שב-5 במאי 1960 אירע תקר בגלגל ראשי בזמן נחיתה ובפברואר 1969 עבר 9 ג’י.צמעקב כך הועבר למוסך סמב”ד שבטייסת תחזוקה בחצור לבדיקות ותיקונים.

בתחילת שנות השבעים הושבח בתעשיה האוירית לדגם “סער” והשתתף במלחמת יום הכיפורים. יצא משירות במרץ 1975, נמכר לחיל האויר של הונדורס. שופץ בתעשיה האוירית והגיע להונדורס במרץ 1976 ונכנס לשירות בטייסת הקרב שבבסיס ע”ש קולונל הקטור קראסיולה מונקאדה (לה סייבה) הנמצא בשדה התעופה הבינלאומי גולוסון, שם הוטס עם מספר זנב FAH2005. מטוסי הסער כונו בח”א של הונדורס “סנדבאט”.

בשנת 1986 הוטס לבסיס קלי של ח”א האמריקאי שבמדינת טקסס, ושם עבר שיפוץ כללי ושידרוג של המערכות האויוניות.

המטוס, ויתר המטוסים מסוגו, יצא משירות בשנת 1996 בבסיס לה סייבה עקב מחסור בחלקי חילוף.

בבסיס לה סייבה לאחר יציאתו משירות

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x