קורנס 150

פרטי המטוס:

דגם: RF-4C פנטום II

יצרן: מקדוננל דגלס,ארה”ב

מספר יצרן: 3875

מספר חא”א: 69-0369

תולדות המטוס:

מטוס סיור וצילום זה הושאל לחיל האויר ע”י ממשלת ארה”ב יחד עם מטוס נוסף,מס’ חא”א 69-0370 עד שיסתיים יצורם של מטוסי הצילום מדגם RF-4E שהזמין משרד הביטחון.

המטוס טס את טיסת הבכורה ממפעל היצרן במדינת מיזורי בתאריך 17.6.70 והתקבל ע”י חיל האויר האמריקאי.עוד בהיותו על קו היצור, נצבע בסכמת צבעי ההסוואה של ח”א הישראלי.

הועבר ארצה בטיסה ע”י צוות של חא”א ב-8 באוגוסט 1970 יחד עם המטוס השני,במבצע שכונה Nigh Light.המטוסים נחתו בבסיס חצור,הוטסו לבסיס רמת דוד ונקלטו בטייסת 69 שהפעילה אותם בטיסות סיור וצילום לאורך ומעבר לגבולות המדינה .הגיחה המבצעית הראשונה של המטוס היתה בתאריך 22 באוגוסט 1970 כשהוטס ע”י קצין הצילום של הטייסת מיכאל דביר והנווט יוסי קמאי לצילום לאורך תעלת  סואץ.

כשהגיעו מטוסי הצילום החדשים הוחזרו מטוסי ה-RF-4C לחיל האויר האמריקאי.הם נחתו בבסיס חא”א באלקונבורי שבבריטניה בתאריך 3.3.71,והועברו לסדנת הצביעה שם נצבעו מחדש בסכמת הצביעה של חא”א באירופה.

המטוס הועבר לטייסת הסיור הטקטית  ה-38 שהיתה שייכת אז לכנף הסיור הטקטית ה-26 בבסיס ראמסטיין בגרמניה וסומן עליו קוד הזנב RR.ב-21.1.73 עברה הטייסת לכנף הירוט הטקטית ה-86,ולאחר עשרה ימים חזר לאחריות כנף הסיור ה-26,שעברה בינתיים לבסיס זוויברוקן,נקלט בטייסת ה-38 וקוד הזנב שונה ל-ZR.באפריל 1973 הוטס למפעל חברת CASA בגטאפה שבספרד לצורך ביקורת ואחזקה ושהה שם עד חודש מאי.בחודשים ינואר ופברואר 1974 שהה ביחידת האחזקה של חא”א בבסיס ביטבורג שבגרמניה,כנראה לצורך שינויים,ובמאי 1975 הועבר שוב למפעלי CASA בספרד לביקורת.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא photo_9999_88794.jpg
Photo: Aric Van Groen

ביוני 1978 הועבר לטייסת הסיור הטקטית ה-1 של כנף הסיור ה-10 בבסיס אלקונבורי שבבריטניה,שם הופעל עד ספטמבר אותה שנה, וב-21.11.78 ,הועבר לטייסת  הסיור הטקטית ה-38 בבסיס זוויברוקן ,קוד הזנב שונה ל-ZR, וב-28.5.87 הועבר לבסיס ביטבורג ,הוחזר לכושר טיסה במרץ 1991 ,הועבר לבסיס ספנגהאלם באוקטובר 1991,ומשם יצא בטיסה חזרה לארה”ב, וב- 27.10.91  יצא משירות ונכנס לאחסנה בבסיס דייויס מונת’ן שבאריזונה  שם קיבל את מספר המצאי FP0776.המטוס היה עדיין שם בשנת 2008.

ובחיל האויר שלנו, מספר זנב 150 ניתן מאוחר יותר למטוס קורנס רגיל וחדש שהגיע לטייסת 107.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x