פרטי המטוס:
דגם: 707-131
יצרן: בואינג, מפעל רנטון,ארה”ב
מספר יצרן:17661
מספר קו יצור: 22
מספר בלוק יצור: 0404
קוד תחזוקה: TW0003
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן בבואינג ע”י חברת יוז טול קומפני (שהיתה אז מחזיקת השליטה במניות חברת התעופה TWA ) ב-7 בפברואר 1956 עבור חברת TWA והוחכר לחברה תמורת 2,500 דולר ליום. המטוס נגלל במפעל רנטון של בואינג ב-23 בדצמבר 1958 וביצע משם את טיסת הבכורה ב-8 במרץ 1959 כשהוא נושא את סימן הרישום N734TW.
נמסר לחברה בתאריך 3 באפריל 1959 קיבל שם את מספרו בצי המטוסים שלה “7734”, ונכנס לשירות. בשנת 1961 הוחזר למפעל רנטון של בואינג לשידרוג הזנב ומיצב הכיוון.
יצא משירות במרץ 1971 ושימש לאימון צוותים בשדה התעופה של קנזס סיטי. ב-20 בדצמבר 1971 נרכש ע”י חברת Cranbourne Corp. שחתמה חוזה להחכרתו לחברת התעופה הפיליפינית “אייר מנילה” ועל כן סימן הרישום שלו שונה ל-PI-C7071 .על המטוס נצבעו בעודו בקנזס סיטי הכיתוב “אייר מנילה” ולוגו החברה על הזנב . בעוד פסי הקישוט של TWA נשארו על המטוס. אולם חוזה החכירה בוטל והוא נשאר באחסנה בקנזס סיטי.
בשנת 1972 קיבל המטוס סימן רישום פיליפיני חדש RP-C7071 אך זה לא נצבע עליו, והוא נשאר באחסנה. ב-15 בינואר 1973 עברה הבעלות עליו חזרה ל-TWA, וסימן הרישום האמריקאי המקורי הוחזר לו. החברה שינתה את סידור המושבים ל-4/26/99 והחזירה אותו לאחסנה. בנובמבר 1973 שונה סימן הרישום ל-N16648.
המטוס נרכש ע”י התעשיה האוירית ב-9 בדצמבר 1974 יחד עם קבוצת מטוסים נוספת מסוג זה מעודפי TWA. ב-15 בינואר 1975 המריא מקנזס סיטי וטס בנתיב ניו יורק-גוז ביי-שארל דה גול ונחת בשדה התעופה בלוד כשהוא עדיין נושא את הכתובת והלוגו של אייר מנילה, וכן סימן רישום כפול:RP-C7071 ו-N16648. כשנכנס לביצוע ביקורת ושינויים בתעשיה האוירית קיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-AGT עבור טיסות הניסוי.
ב- 29 בינואר 1975 הוחכר למשרד הביטחון עבור חיל האויר. נכנס לשירות בטייסת 120 וקיבל את מספר הזנב 007 ואת אות הקריאה 4X-JYI. כשיצא משירות הוחזר לתעשיה האוירית בשנת 1978.
בספטמבר 1978 נמכר לחברה האמריקאית שארלוט איירקראפט. ב-28 בנובמבר אותה שנה, קיבל את סימן הרישום האמריקאי N198CA והועבר לאחסנה במדבר מוג’יב כשהוא עדיין צבוע בצבעי חיל האויר כשעד אז צבר 39,167 שעות טיסה. בשנת 1980 נרכש ע”י חברת רודמאר אויאיישן ונשאר באחסנה כשמצבו גרוע.
ביוני 1994 נמכר לחברת World Air Freight. נצבע עליו סימן הרישום N6232G והוא נגרר ממקום האחסנה ונצבע בצבעי חברת התעופה ברלינגטון אייר אקספרס. המטוס השתתף בצילומים קרקעיים לסרט “ספיד” כששני מנועיו הימניים שונו כדי שיראו כמנועי טורבו מניפה,חלונות תא הטייס ודלתות כני הנסע הראשיים הוסרו. כחלק מהתסריט המטוס פוצץ וחלקו הושמד.