רביעית מטוסי שחק של טייסת 117 הוזנקה מרמת דוד לכיוון הגבול עם סוריה בשעות לפני הצהריים של יום שישי, כ”ב בסיוון תש”ל, 26 ביוני 1970, במטרה ליירט מטוסי קרב סוריים שפיטרלו באיזור הקרבות של מבצע “קיתון 10”.
הם הגיעו ליעד ונכנסו לקרב אויר עם מטוסי המיג 21 הסוריים. לאחר זמן קצר הורה הבקר לטייסים לנתק מגע. יהודה קורן, טייס שחק 47, תמרן את מטוסו, הגיע אל מאחורי מטוס מיג, ושיגר טיל שפריר 2. הטיל רץ אל המיג, פגע בו והמטוס הסורי התפוצץ.
מטוס נוסעים מסוג דגלס DC-8-54F של חברת אליטליה בעל רישום אזרחי I-DIWL שטס מנמל התעופה מהראבד בטהרן לרומא בטיסה 713, נצטווה לא להיכנס למרחב האוירי הסורי שנסגר בגלל קרב אויר בין מטוסי מיראז’ ישראליים ומטוסי מיג סוריים.
הטייס ביקש כיוון לנמל התעופה של ביירות, ונאמר לו לטוס לדמשק ומשם לפנות לביירות. כשטס ברום FL295 נפגע המטוס מטיל אויר אויר שעשה חור בקוטר 2 רגל בכנף השמאלית וגרם להדממתו של מנוע מס’ 1 (למטוס מדגם זה ארבעה מנועים), ולאיבוד גובה של 3,000 רגל (914 מטר), ומכיוון שנמל התעופה בדמשק היה סגור, הוא נחת נחיתת חירום בביירות, והקברניט ג’יורג’יו פיזו, 9 אנשי הצוות ו-83 הנוסעים לא נפגעו.