פרטי המטוס:
דגם: 767-33A/ER
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 27477
מספר קו יצור: 780
טיסה ראשונה: 11.1.2000
מספר צי: 613
כינוי: “משמר העמק”
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ממפעל רנטון כשהוא נושא את סימן הרישום N6005C שהוקצה לטיסות הניסוי והרישוי. סופק לחברת טיסות השכר הבלגית סיטיבירד תחת סימן הרישום OO-CTA בתאריך 10.3.2000.הוחכר לחברת התעופה קטאר איירווייז מ-1.7.00 ועד 15.7. הוחכר לחברת התעופה אייר ג’מאיקה מה-22.10 ועד 11.11.00. הוחכר לחברת התעופה ויאטנם איירלינס מ-23.11.00 ועד 28.2.01. יצא משימוש בבריסל בתאריך 23.8.01. לאחר חודש הוטס לש.ת. שאנון באירלנד.
נמכר לחברת ווילמינגטון טראסט באוקטובר 2001 , נרשם בארה”ב בתאריך 24.11.01 תחת סימן הרישום N477AN והוחכר לחברת הליסינג האוסטרלית AWAS-Ansett Worldwide Aviation Services שהיא החברה הגדולה בעולם להחכרת מטוסים. בתאריך 7.12.01 נרשם באוסטרליה תחת סימן הרישום VH-NOL.
ב-10.5.02 נרשם שוב בארה”ב ע”ש חברת ווילמינגטון טראסט תחת סימן הרישום N477AN, וב-1.7.02 הוחכר לחברת התעופה ויאטנם איירליינס תחת סימן הרישום VN-A761 עד 9.8.04.
ב-12.8.04 נמכר לחברת AWAS והוחכר לחברת אייר צ’יינה תחת סימן הרישום B-2497 . לאחר שסיים את תקופת ההחכרה הוכנס לאחסנה. ב-12.10.07 . לאחר מכן הוחכר לחברת התעופה הברזילאית ואריג תחת סימן הרישום PR-VAB, וב-1.6.09 הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה GOL Transportes Aereos.
נרשם שוב בארה”ב תחת סימן הרישום N477AN ע”ש סניף ניו יורק של חברת AWAS ב-25.3.11. נרשם ברת”א תחת סימן הרישום 4X-EAL והוחכר לאל על בתאריך 15.3.11. הרישום האמריקאי בוטל בתאריך 1.4.11 .נראה בצביעה בפורטו אלגרה ב-25.3.11. הגיע ארצה ב-2.4.11 בטיסה LY046 ונכנס לשירות החברה בטיסה LY395 למדריד ב-15 באפריל 2011.ב-25 בפברואר 2016 הועברה הבעלות לחברת Diamond Head 1 מאירלנד.
ב-10 באפריל 2018,בהמראה לטיסה LY381 למילנו, אחד מכני הנסע לא ננעל. נחת חזרה בנתב”ג לאחר שעה של ריקון דלק.
יצא משירות באל על ב-20 בינואר 2019 כשחזר מפריס בטיסה LY324. הוטס לאחסנה בשדה התעופה גודייר שבאריזונה, שהה שם מה-27 בפברואר עד 12 במאי 2019, ואז הוחכר לחברת התעופה הרוסית אזור אייר. ברוסיה הוקצה לו סימן רישום VR-BRA והוא הוטס לצורך תחזוקה מגודייר דרך שדה באנגור שבמדינת מיין לשדה התעופה ע”ש סביחה גקצ’ן באיסטנבול בין 12-14 במאי 2019.
לאחר מכן הוטס משם לשדה וונקובו במוסקבה ונכנס לשירות החברה ב-23 בנובמבר 2019.
תודתנו לד”ר נעם הרטוך על העזרה בפרטים