התנגשות קורנס 222 ונץ 222

פרטי המטוסים:

הקורנס:

דגם: F-4E-50-MC פנטום II

יצרן: מקדוננל דגלס,ארה”ב

מספר יצרן: 4278

מס’ חא”א: 71-1400

הנץ:

דגם: F-16A-10 פייטינג פלקון

יצרן: ג’נרל דיינמיקס,ארה”ב

מספר יצרן:6V-21

מס’ חא”א: 78-0328

פרטי האירוע:

ביום שלישי, ט”ו בשבט, ה-20 בינואר 1981, בשעה תשע בבוקר, המריאו שני זוגות נצים של טייסת 110 לאימון קרב אוויר. כל זוג התמודד מול שלישיית קורנסים של טייסת 69. את זוג המטוסים האחד הטיסו אמיר נחומי וארנון שרעבי, את זוג המטוסים השני הטיסו אודי בן-אמיתי,סגן מפקד טייסת 110, ודובי עפר והם התאמנו באזור האימון הצפוני, מעל הים.

תרגול זה בוצע במסגרת ההכנות לתקיפת הכור בעירק (מבצע אופרה) ואודי בן-אמיתי היה בין הטייסים שצוותו ל”שמיניה” שיצאה לתקוף את הכור.

בקרב השני נגד מטוסי הקורנס, “הפיל” הזוג בן אמיתי-עפר אחד מיד עם המפגש. בעוד הם מנסים להפיל את שני הנותרים, המטוס ש”הופל”, קורנס מספר 222 שלמעשה לא יצא מן הקרב, ושאותו הטיס סא”ל אליעזר אדר ז”ל, מפקד טייסת 69, ניסה להיכנס אל בן-אמיתי מהבטן בטווח קרוב והתנגש בו בעוצמה ובמהירות רבה.

אדר הצליח לנטוש את הקורנס הפגוע וחולץ מהים ע”י מסוק שהוזנק מביה”ס הטכני בחיפה, אך נווטו, סרן דני ווייס נהרג במקום. גם טייס מטוס הנץ מספר 222 רס”ן אודי בן אמיתי, נהרג במקום.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x