פרטי המטוס:
דגם: A-4E סקייהוק
יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה ,ארה”ב
מספר יצרן: 13477
מספר צי: 152089
תולדות המטוס:
נקלט בזרוע האוירית של חיל הים האמריקאי
ב-5 בינואר 1966 נקלט בטייסת VA-86 “סיידווינדרס” בבסיס הצי אושאנה במדינת וירג’יניה.כשהטייסת הוכרזה כמבצעית,עלתה על נושאת המטוסים “אינדיפנדנס” כחלק מכנף האויר CVW-7 של האניה שיצאה לים התיכון ב-13 במרץ 1966 וחזרה לבסיסה ב-1 בפברואר 1967.ב- 9 בפברואר 1967 הועבר לטייסת VA-46 “קלאנסמן” שהיתה כחלק מכנף האויר CVW-17 על נושאת המטוסים פורסטל, שיצאה לקרבות מלחמת ויאטנם, ושם נשא את קוד הזנב “AA”, ב-4 באפריל 1967 הועבר לטייסת VA-106 “גלדיאטורס” על אותה האניה.
ב-31 במאי 1967 הועבר לטייסת VA-44 “הורנטס” בבסיס ססיל פילד שבמדינת פלורידה.ב-28 בדצמבר 1968 הועבר לטייסת VA-164 “גוסט ריידרס” שבסיסה היה בבסיס הצי פאלון שבמדינת נוואדה,ושהיתה על נושאת המטוסים “אוריסקני” כחלק מכנף האויר CVW-16 ושטה באוקינוס השקט ליד חופי ויאטנם. המטוס נשא שם את קוד הזנב “AH”.
ב-1 ביולי 1969 הועבר לטייסת VA-216 “בלאק דיאמונדס” שהיתה על נושאת המטוסים פורסטל כחלק מכנף האויר CVW-17 בשיוטה בים התיכון, ב-28 ביולי 1970 הועבר לטייסת ההדרכה VMAT-102 ,סקייהוקס” של כנף האויר MAG-10 בבסיס יומה שבאריזונה ושם נשא את קוד הזנב “SC” . ב-14 באפריל 1971 הועבר לבסיס האחזקה של הצי בפנסקולה שבפלורידה, צופה במעטה “קוקון” להובלה בים ונשלח לישראל.נגרע ממצבת מטוסי הצי ב-12 באוגוסט 1971.
הוצב בחיל האויר בטייסת 110. השתתף בקרבות מלחמת ההתשה ומלחמת יום הכיפורים עם מספר זנב 262. לאחר המלחמה שונה מספר הזנב ל-862. הועבר לטייסת 140 בעציון ושימש לאימון קא”מ.
נבחר למכירה לחיל האויר של אינדונזיה והוטס לתעשיה האוירית שם בוצעה לו ביקורת והורכבה לו ה”גיבנת” ובה מיכשור שהוגדר ע”י האינדונזים. לאחר צביעה וטיסות ניסוי, שומר והועבר לאינדונזיה באניה בשנת 1979
הופעל תחת מספר הזנב 0414-TT בטייסת SkU11 בבסיס חסנאודין, ואבד בתאריך 14 בדצמבר 1993 כשטייסו אדי קומרי איבד התמצאות וגמר את הדלק.
צילום מרפידים.
נראה כמו עיט של 110 שנחת חירום ברפידים, במלחמת יוה”כ ומפונה בתובלה קרקעית. כנראה נפגע מטיל. יש תמונות שלו בספר הטייסת, עמ’ 143