ענק 098/4X-FPZ

תולדותיו של ענק 098

פרטי המטוס:

דגם: 337-10-29 סטרטוקרוזר

יצרן: בואינג, ארה”ב

מספר יצרן: 15963

כינוי: “ציפורי”

תולדות המטוס:

הוזמן בבואינג ע”י חברת התעופה האמריקאית אמריקן אוברסיז איירליינס, נגלל בתאריך 23 באוקטובר 1949   וביצע את טיסתו הראשונה בתאריך 1 בנובמבר 1949 כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי N90947.

סופק לחברה ב-18 בנובמבר 1949 ונכנס לשירות בקוי הטיסות שלה כשעליו נצבע הכינוי “Flagship Denemark  ”  .

החברה התאחדה עם חברת התעופה פאן- אמריקן וורלד איירווייז ב-25 בספטמבר 1950, ושם קיבל המטוס את הכינוי ” Clipper Good Hope”, שהוחלף לכינוי “Clipper Queen Of The Pacific “.

בשירות פאן אם (Photo: Bill Larkins)

המטוס יצא משירות פאן אם והוכנס לאחסנה בסן פרנסיסקו בשנת 1961. הוצע למכירה ונרכש ע”י מכון הבדק (כיום התעשיה האוירית). ב-2 בפברואר 1962, והוא נרשם על שמה במנהל התעופה האזרחית  והוקצה לו סימן רישום ישראלי 4X-AOD

הוטס ארצה נרכש ע”י חיל האויר והוסב לדגם הצבאי B.377M ע”י התקנת דלתות נפתחות בזנבו  . בזמן טיסות הניסוי נשא את סימן הרישום 4X-FOG . נכנס לשירות בטייסת 120 בבסיס לוד תחת מספר הזנב 98 ואות הקריאה 4X-FPX  ב-1 בפברואר 1964 יחד עם שני מטוסים אחרים. אלו היו שלושת המטוסים הראשונים שנכנסו לשירות בחיל האויר. המטוס כונה “ציפורי” ושימש לתובלה והצנחת מטענים.

יצא משירות ב-1 בספטמבר 1975.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x