פרטי המטוס:
דגם: TC-45G
יצרן: ביצ’קרפט, מפעל וויצ’יטה, קנזס,ארה”ב
מספר יצרן: AF-126
שנת יצור: אוגוסט 52

תולדות המטוס:
מטוס זה היה בניה מחדש של מטוס אימון דו מנועי מדגם AT-11 “קנסן” מס’ סידורי 1235 ומס’ ח”א האמריקאי 41-27390. נקלט מחדש בחיל האויר האמריקאי תחת מס’ זנב 51-11569 בתאריך 8 במאי 52 והועבר ישירות לאחסנה בבסיס דייויס מונת’ן באריזונה.
ב-17 בספטמבר 1957 נרכש ע”י חברת הנרי ס.סיל אויאיישן סופליי מדאלאס שבטקסס, וב-30 באוקטובר 1957 נרשם על שמו של ליאו גארדנר, שליח רכש של משרד הביטחון שרכש את המטוס ומטוס נוסף. למטוס הוקצה במנהל התעופה הפדרלי סימן רישוםN7208C .
ב-17 בנובמבר נרשם במנהל התעופה האזרחית הישראלי על שם חברת אל על תחת סימן הרישום 4X-ADQ והועבר ארצה בטיסה עם המטוס השני . עבר דרך ש”ת פרסטוויק בתאריך 30 בדצמבר 1957 כשהוא נושא על זנבו את הסימון 111504 ואת סימן הרישום להעברה “4X-ADS “.
באפריל 1958 הועברה הבעלות על המטוסים לחברת ארקיע.זו הסבה אותם לתצורת נוסעים והפעילה אותם בטיסות פנים למחניים ולשדות אחרים. לאחר שמספר הנוסעים לא הצדיק את הפעלתם, הוצאו משימוש בשנת 1962, והועברו לחיל האויר בשנת 1963 ואות הקריאה האזרחי בוטל בתאריך 17 בנובמבר 1963.
בחיל האויר שימשו שני המטוסים לתובלה, להסבה לדו מנועי, לאימון נווטים וכממסר קשר.שרותם בחיל האויר לא היה ארוך ובסיומו הועברו לבדק, שופצו ונמכרו. המטוסים נראו בשדה לה בורז’ה בפריס כשהם מכוסים באבק ב-3 ביוני 1967.