מטוסי ההרוורד שהיו בשירות חיל האויר נרכשו בתחילת שנות החמישים של המאה שעברה במדינות שונות, לאחר שירות בבתי ספר לטיסה של חיל האויר של צבא ארה”ב, חיל הים האמריקאי וחיל האויר המלכותי הקנדי.
היות והמטוסים נרכשו מכל הבא ליד, הם היו מדגמים שונים ובעלי קונפיגורציות שונות וגם מכשירים שונים בתאי הטייסים ולכן נוצרה בחיל האויר בעיה גדולה של סטנדרטיזציה והמטוסים עברו שינויים רבים על מנת להביאם לרמה שווה.
באמצע שנות ה-50 הוציא קצין המטה רס”ן יריב הרן נוהל שכותרתו: “נוהל צביעת פריטים בתאי הטייסים במטוסי הרוורד” בזו הלשון:
- על מנת לשמור על אחידות המטוסים, יש להקפיד בין היתר על צביעת הפריטים בתאי הטייס ומחוץ לתאים כמפורט מטה:
# | הפריטים | גוון הפריטים |
1 | ידיות כן הנחיתה | תא קדמי-אדום, תא אחורי-ירוק |
2 | מחווני כן הנחיתה | תא קדמי-אדום,תא אחורי-ירוק |
3 | ידיות משאבת דלק-יד | קצה-אדום |
4 | ידיות בוחר דלק | אדום |
5 | ידיות חופת תאי הדלק | אדום |
6 | ידיות מעצורי חנייה | אדום וכתובת לבנה |
7 | ידית פתחים לשעת חירום | אדום |
8 | מתגי הצתה | אדום |
9 | ידית התערובת | אדום |
10 | מצערת | שחור |
11 | ידית לפרופ’ | צהוב |
12 | ידית הפעלת דשים-מדפים | חצי קדמי ירוק, חצי אחורי צהוב |
13 | מחווני דשים | חצי קדמי ירוק, חצי אחורי צהוב |
14 | כפתור השהיה הידראולית | צהוב |
15 | לוחות מכשירים | שחור מט |
16 | תאי הטייס | צהבהב-ירוק |
17 | מחוון ניאוטרל של המקזזים | אדום |
18 | ידית משאבה הידראולית-יד | קצה צהוב |
19 | צופר אזהרה | שחור |
פריטים שמחוץ לתא הטייס
# | הפריט | גוון הפריט |
1 | מכסאות דלק | אדום |
2 | מכסאות שמן | צהוב |
3 | נקודות הגבהה | אדום |
4 | להבי הפרופלור מאחור | שחור מט |
5 | קצוות הפרופלור | צהוב |
6 | תא מטען | צהבהב-ירוק |
7 | ידית תא מטען | אדום |
8 | תפשי מנעול מעלה לגלגלים | אדום |
9 | כפתור בפתח-כיבוי אש | אדום |
10 | טבעות עגינה | אדום |
11 | מדרכות | שחור |
12 | תא-מנורות נחיתה | שחור |
13 | קו לכפתורים | קוים צהובים בהמשך לחריץ הכפתור |
הערה: במקרה של צורך בכתובת זיהוי על הידיות הצבועות, יש לכתוב זאת בצבע אשר יבליט את הכתובת על הרקע הצבוע:
א.על רקע אדום-אותיות לבנות
ב. על רקע צהוב-אותיות שחורות
ג. על רקע חום-אותיות צהובות